Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fisk

  • anluk 27 januari 2008

    När ni skall göra en vanlig fiskrätt tex fiskgratäng eller fisksoppa, använder ni då torsk, allaska Poillock eller vad=???? Själv föredrar jag ju torsk, men använder lika ofta alaska pollock eller sej.

  • 27 januari 2008

    alaska pollock eller torsk

  • Lilljeppe 27 januari 2008

    torsk

  • pingu 27 januari 2008

    Alltid allaska pollock. Detta för att den är billigast. Finge jag välja hade jag köpt sej.

  • Nettie 28 januari 2008

    torsk

  • evaldo 28 januari 2008

    Det går i stort sätt med vilken vitfisk som helst, tycker jag i alla fall.

  • Philip 8 februari 2008

    Torsk, rödspätta eller rödtunga använder jag oftast.
    Jag tycker att alaska pollock smakar pyton(H)

  • kickilitoo 8 februari 2008

    Jag har börjat att använda pangasus file'. Stora fileer som är riktigt matiga och goda. Inte alls lika dyra som torsken heller.

  • Jessika 8 februari 2008

    Instämmer med fg Pangasius (hajmal). Det är en höjdare. Annars blir det gärna lax, även i gratänger.

  • monac 18 februari 2008

    blir mest (färsk)lax här med....sonen i husets favorit mat! Tveksam över att äta torsk eftersom den är så utfiskad!
    Hokie file eller sejrygg till gratänger & dyligt.

  • styvan 19 februari 2008

    Torsk, Pangasius eller lax!

  • Heisjo 19 februari 2008

    Föredrar spätta! Mest uppskattat av dottern och mannen...

  • Bianca 19 februari 2008

    Jag brukar gå till fiskbilen och den fisk de rekommenderar för dagen tar jag. En klar favorit är dock hälleflundra. Till fiskgratäng väljer jag helst plattfisk, någon tunga av något slag och till grytor lite fastare fisk, helst inte torsk utan gärna sej(som faktiskt trots sin gråhet är en underbart god matfisk) och lax. Ska jag grilla tycker jag att kotlettfisk är suveränt. Som fd fiskhandlarfru blir man ju lätt bortskämd med bra råvaror så fryst fisk brukar inte användas alltför ofta.

  • MatAnders 19 februari 2008

    Gärna egen fisk om man har typ gädda, abbore,brax men annars blir det torsk men den här hajmalen är inte alls så dum.

  • MammaIrene 19 februari 2008

    Pangasius fileér är inte så dumma alls, o Allaska Polock går också bra, vi får ju skydda torsken så gått vi kan allihop.

  • nettans 19 februari 2008

    VARNING!!! Testade nåt nytt med fryst Hoki file och paketet/påse kom från ett företag som heter Möllerud eller nåt sånt, fruktanvärt!!
    Paketet var väldigt billigt så jag ville bara testa, men fy fasen rent ut sagt vilken ÄCKLIG fisk.
    KÖP INTE DENNA PÅSE! Eller kanske inte nån alls från dem. Kollade på deras frysta lax oxå och såg INTE speciellt goda ut heller....

  • matvraket 19 februari 2008

    Är det någon som har ett bra recept på hemmagjord fiskgratäng? Är nyfiken på att testa, men skulle vilja ha ett recept som någon prövat och tycker är gott.
    Använder du fryst eller färsk fisk i gratängen?

  • pehrzonflickan 19 februari 2008

    Lax eller torsk. Jag gjorde fiskgratäng idag. Tork i form med en räksås över och in i ugnen. Blev lite simmig, torsken var nog inte riktigt tinad. Jag är också intresserad av fiskrecept, gärna gratäng som är nåt annorlunda.

  • ullabits 19 februari 2008

    Jag har ett jättegott och lätt recept på fisk i ugn på min sida. Annars är det enkelt och gott att bara göra Smögensås på påse med lite mindre vätska och tillsätta riven ost och hälla över ett fiskblock , sen in i ugnen

  • JennyV 19 februari 2008

    Använder ibland alaska pollock till fisksoppor och gratänger. Har köpt Pangasius filéer som jag inte provat än. Hoki är gott och lax lika så. Trots att jag bor i ett fiskarsamhälle använder jag sällan färsk fisk. Har två goda fiskgratänger bland mina recept!!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.