Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fisk utan ben??

  • 29 augusti 2001

    Hej.Jag har aldrig lagat fisk i hela mitt liv därför att jag har alltid hatat att sitta och pilla massa små ben. Så min fråga är: Finns det fisk utan ben? Frusna torskfiléerna och sånt som man köper på stormarknaden, är det ben i dom? Jag har läst på förpackningarna, men det står ju inget om ifall det är ben i dom.Agge

  • 29 augusti 2001

    Det finns massor med goda och dyra fiskar som er helt benfria Tip rödspädda file torskfile hälleflundra laxfile kungsfrlundra det är bara att betala och välja.Tillagning alltingen steker eller kokar man på låg värme. Fisken i sig har ingen stor smak utan det tillagning med såser som ger smaken

  • 3 september 2001

    Jag har också alltid haft fobi för fiskben därför lagar jag nästan bara laxfilé. Det är sällan ben i den och de som finns är lätta att ta bort. Dessutom är det otroligt mycket godare än frysta torskblock.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.