Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fiskgryta med kelda fisksoppa, hjälp!

  • guppy 29 december 2007

    hej! jag ska försöka mig på att göra en fiskgryta. Fick tipset av en kompis att ha kelda fisksoppa+lite thaisoppa som bas. Lät gott. Tänkte ha stora laxtärningar i. Men vad ska man mer ha? Det blir ju lite fattigt med bara fisken. Några tips?

    sen undrar jag är det helt fel med rött vin till?

  • Queenie 29 december 2007

    Lite grönsaker kanske, lök, vitlök, paprika, champinjoner kanske. Mot slutet kan du ju alltid ta i lite räkor.

    Rött vin är ju aldrig fel, tyvärr klarar jag själv bara att dricka ett glas, sen får jag huvudvärk. :(

  • 30 december 2007

    häll i lite ärtor, blomkål och ärtor, och servera med bröd(Y):D

  • 30 december 2007

    häll i lite ärtor, blomkål och morötter, och servera med bröd(Y):D

  • anluk 30 december 2007

    Strimlad morot, selleri, kanske potatis i tärningar för att göra det matigt, purjo. Man tager vad man haver som det heter.
    Rödvin kan man alltid dricka, men jag hade nog föredragit ett torrt vitt till just fisksoppa, men det är ju en smaksak.

  • guppy 30 december 2007

    tack för tipsen! :)

  • evaldo 30 december 2007

    Créme fraiche är nästan ett måste när det gäller fisk tycker jag.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.