Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

fläskpannkaka i varmluftsugn??

  • kfors 14 januari 2009

    Hej
    Jag undrar om det är lättare/bättre att göra fläskpannkaka i varmlufts ugn eller vanlig ugn?

    Har nämligen köpt ny spis och har bägge delarna.
    Har ej gjort fläskpannkaka än därför tänkte jag fråga här
    i fall nån kan ge mig råd.:D

    MVH kfors

  • Lilljeppe 15 januari 2009

    Hej!
    Det blir ingen skillnad på pannkakan i ugnen. Ha bara ca 15 grader lägre om du kör varmluftsugnen. I alla fall blir det ingen skillnad hos mig. Ta ut pannkakan när den ser klar ut.
    MVH
    Lilljeppe

  • sivan52 15 januari 2009

    Hej! Jag gjorde ugnspannkaka i min dotters ugn och använde varmluft och den blev helt annorlunda mot min egen i min vanliga ugn. Den blev mer fast och man kunde skära i bitar. Jag hade laktosfri mjölk i och smeten stod i kylen en dryg timma innan om det kunde gjort något. Tyckte att den blev godare än min egen. Har själv varmluft så nästa gång skall jag prova att laga den i varmluft.
    Kram från Siv

  • Matvagott 15 januari 2009

    Har inte provat det...
    Använder för sällan varmluftugnen..
    Ska jag göra fler plåtar tex när man gör pizza är det perfekt.
    Kanske prova nästa gång...
    Mvh....Maud

  • Lena 15 januari 2009

    Skrivet av sivan52 den 15 jan 2009

    Hej! Jag gjorde ugnspannkaka i min dotters ugn och använde varmluft och den blev helt annorlunda mot min egen i min vanliga ugn. Den blev mer fast och man kunde skära i bitar. Jag hade laktosfri mjölk i och smeten stod i kylen en dryg timma innan om det kunde gjort något. Tyckte att den blev godare än min egen. Har själv varmluft så nästa gång skall jag prova att laga den i varmluft.
    Kram från Siv


    Hur många grader hade du ugnen på? och hur länge?mvh Lena

  • sivan52 15 januari 2009

    med varmluft ca 200 gr och 225 gr i vanlig ugn. har inne dom i ca 30-35 minuter. Tyckte också att ytan inte blev så mörk i varmluftsugen.
    kram Siv

  • morsan123 15 januari 2009

    Det blir ingen skillnad i varmluftsugn, sänk värmen något. Jag använder alltid varmluftsugnen men det tog ett tag innan jag kom på hur den funkade, jag lärde mig att följa anvisningarna som följde med spisen, vill ej vara utan den funktionen nu.

  • Lena 15 januari 2009

    Skrivet av sivan52 den 15 jan 2009

    med varmluft ca 200 gr och 225 gr i vanlig ugn. har inne dom i ca 30-35 minuter. Tyckte också att ytan inte blev så mörk i varmluftsugen.
    kram Siv


    Tack så mycket detta ska testa framöver...

  • kfors 15 januari 2009

    Tack för svaren:)

    Ska testa i varmluftsugn.

    När ja gjort fläsk eller vanligt ugnspannkaka förut så har den blivit
    "klenig" inuti:( kanske blir bättre med varmtluft.
    Jag har tyvärr inte kommit på riktigt hur jag ska andvända
    varmlufts ugnen.

    MVH kfors

  • Susseg 15 januari 2009

    Här är ett recept som jag tycker är jättebra. Man använder varmluften i slutet av gräddningen. Den blir mycket god och fin, väldigt lätt att skära.(Y)
    ungnspannkaka/tunnpannkaka

  • sivan52 15 januari 2009

    Varsågod Lena (Y)

    kram Siv

  • 23 januari 2009

     

  • kfors 23 januari 2009

    Ja gjorde min fläskpannkaka i varmluftsugnen
    och gud så bra den blev.
    Om de berodde på ugnen receptet eller mig själv:D vet
    jag inte men bra blev den.

    MVH kfors

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.