Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Flingsalt...

• MrsC 21 oktober 2008

...när använder Du Flingsalt?
    Jag har fått Flingsalt Naturell, citron, rosmarin och smoke.
    Använder du dem direkt i matlagningen eller som smaksättare vid bordet? :o
    Hur gör du undrar jag?

• majamia 21 oktober 2008

Havssalt använder jag mest som smaksättare vid bordet och vanligt salt i matlagningen.:p

• annelieberggren 21 oktober 2008

Har aldrig använt flingsalt :p tycker set är för dyrt, och så vet man ej hur bra det är eller hur det smakar.... får titta till denna tråd och se vad andra tycker. :D

• Bambilino 21 oktober 2008

Åhh! Jag älskar verkligen flingsalt!(L)
    Jag strör det på mat som är gott när det är lite "extra" salt-, typ klyft pootatis.
    Då blir ju visserligen inte allt saltat, som när man använder vanligt salt. Men när man får lite
    flingor med är så himla gott!:D

• MrsC 25 oktober 2008

...det skulle vara roligt med lite fler tyckande :D om flingsalt...

• lena_61 25 oktober 2008

Som smaksättare är flingsalt gott. Har även köpt bregott med flingsalt. (L)
    Det är lite dyrare, men till nybakt bröd är dent mums så det unnar jag oss ibland. :p

• EowynUndomiel 25 oktober 2008

Flingsalt har vi ofta på bordet . Speciellt gott är det att ha det på ugnsgjorda potatisklyftor! (Y)

• farmoringer 25 oktober 2008

Vi har det mest som bordskrydda...

• zonale 25 oktober 2008

Som bordskrydda framförallt men till ugnsrostade rotfrukter/grönsaker är det toppen!!

• Gnagett 25 oktober 2008

Älskar flingsalt(L) kan inte tänka mig köket utan det. Brukar köpa det på GeKås, där är det billigare. Använder det för det mesta som bordskrydda men även i själva matlagningen ibland speciellt på helgerna när jag gör lite "finare" mat.

• MrsC 25 oktober 2008

Skrivet av Anitak den 25 okt 2008

Älskar flingsalt(L) kan inte tänka mig köket utan det. Brukar köpa det på GeKås, där är det billigare. Använder det för det mesta som bordskrydda men även i själva matlagningen ibland speciellt på helgerna när jag gör lite "finare" mat.

...till vilka maträtter? och använder du naturell eller smaksatt flingsalt?

• essim 25 oktober 2008

Flingsalt är alldeles för dyrt för att använda direkt i matlagningen, det använder jag som bordskrydda. De smaksatta är goda. Eftersom jag är mycket förtjust i citron använder jag flingsalt med citron, det är jättegott. Använder det till allt som går bra ihop med citron, t ex grönsaker, fisk. :)

• essim 25 oktober 2008

Skrivet av Lena_61 den 25 okt 2008

Som smaksättare är flingsalt gott. Har även köpt bregott med flingsalt. (L)
    Det är lite dyrare, men till nybakt bröd är dent mums så det unnar jag oss ibland. :p

Åhhh, Bregott med flingsalt är bara så gott. Till nybakat bröd, knäckebröd, ja till vilket bröd som helst.....:p

• Redros8 26 oktober 2008

Jag brukar ha flingsalt som bordskrydda det är gott men det är lite för dyrt :(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.