Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Flyttat utomlands..

  • eelly 28 september 2012

    Som rubriken lyder har jag alltsa flyttat utomlands, narmare sagt till Egypten (darav avsaknaden av bokstaver med prickar over, hoppas ni har overseende).

    Problemet ar att jag inte bor sarskilt modernt eller vad jag idag kallar "lyxigt". Jag har ingen ugn och inte ens en mikro. Kottet och kycklingen pa marknaden ser inte alls sarskilt lockande ut och jag kanner mig lite som en fange i koket. Har ingen aning alls om vad jag kan hitta pa! Hittills har jag lagat mat hemma endast en gang och da fick det bli gronsakssoppa, men annars blir det snabbmat ute varje dag. Vilket ar synd eftersom jag alskar att laga mat annars!

    Jag vill ta tag i detta, ordentligt, sa jag funderar pa att byta bostad och hur dyrt det an blir sa maste jag ha en ugn och ordentlig koksutrustning. Ska aven vaga mig pa att prova kycklingen, men mycket utav det vi enkelt hittar pa ICA i Sverige ar faktiskt svart att fa tag pa har.

    Det jag ber om ar alltsa mattande matratter med inte allt for manga ingredienser! Garna nagot enkelt men det behover inte vara snabbt, jag har mycket tid over.

    Tack pa forhand till alla forslag och tips!

  • asasto 28 september 2012

    Kanske nån slags vegetarisk gryta borde ju finnas många recept på såna här på matklubben.

    Annars hade ju jag försökt hitta nån kvinnlig infödd vän i det nya landet som kan ge lite matlagningstips och visa var man hittar saker i affärerna. Kanske fråga runt bland de personer du träffar ifall de känner nån kvinna som skulle kunna lära dig egyptisk matlagning el dyl. då brukar man ju även lära känna lite om det nya landet och kan skaffa sig en del vänner på köpet och jag tror de flesta ser det som positivt att du intresserar dig för deras matkultur (och så kanske du får några bra recept du kan dela med dig av här :-))

  • Monchichine 29 september 2012

    Linser och bönor http://www.matklubben.se/recept/libanesisk_linssoppa_12139.html

  • _Kockfan_ 29 september 2012

    införskaffa dig en stor stekpanna och en wookpanna.
    med dessa så kan du laga alla typ av mat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.