Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förpackningar du hissar eller dissar?

  • The_mama97mia 13 januari 2010

    Mmm... en bra förpackning ska vara lätt att öppna, man ska inte göra illa sig på den, den får gärna vara snygg, lätt att återförsluta och eller återanvända. Den ska vara lätt att begripa hur man man öppnar med haha...
    Slutligen ska den inte vara onödig, typ plastförpackad enstaka grönsak ex. paprika.

    Apropå BiB finns en ännu bättre sort - Bag utan box. Minns nu inte märket, franskt rött vin som också hade typ nivåmätare. Man slapp kasta kartongen sen.

    Vad gäller smarta förpackningar finns en del sorters mellanmål typ yoghurt eller ris i frutti varianter där det ingår en engångs-sked! Himla smart vid utflykten.

    Fyll på med mer bra/dåliga grejer i förpackningsväg! Bara kul att läsa o ibland får man tips också...

  • Linlock 13 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Då är jag nästan säker på att du gillar Spetsisar. För de kan man stapla stora berg av...i kylskåpet...:p

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Svårt att bestämma mig för om jag hissar eller dissar Ägg...men det får bli hissar pga innehållet trots allt...även om de ju är lite sköra...:)


    Jag måste dissa dem! Även de är väldigt svåra att stapla...:p


    Spetsisar i kylskåpet? Jag har hört att man ska förvara dem varmt, fuktigt och mörkt!:p

  • Mistys 13 januari 2010

    Hakar på här och dissar pepsodent tandkrämen. Tuben är mycket hårdare längst ner mot öppningen än vad andra tandkrämstuber är så det går inte att klämma ur den till sista droppen som man kan med ex colgate eller andra märken. Hoppas ni förstår hur jag menar :p

    Dissar också creme fraiche burkar mm. Är det bara jag som lyckas "prutta" ut en skvätt på tröjan eller bänken när man drar av folien som sitter över burken. Man får liksom smyga upp folien för att klara kläderna :D

  • The_mama97mia 13 januari 2010

    Oh jag håller med om cr fr burkar, jag köper ju ofta på Lidl med (ja ja, skyll mig själv) och då finns inget plastlock heller utan man får dra sönder folien, sen svårt att återförsluta. Och jaaaaaaaaaa, stora kluttar hamnar ofelbart bredvid burken eller på mig...

  • The_mama97mia 13 januari 2010

    Spetsisar i kylskåpet? Jag har hört att man ska förvara dem varmt, fuktigt och mörkt!:p

    Hmmm... nu förväxlar du förpackning och innehåll... *retas*

  • sikaal 13 januari 2010

    Skrivet av siggemums den 13 jan 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Tokdissar Arlas nya filmjölksförpackningar!:@ Går inte att krama ur och går inte att stapla! Ostadiga och välter lätt i storkökskylar med "gallarbotten". Nej, de gamla var 100 gånger bättre!


    Arlas nya filmjölksförpackningar dissar jag också:(N)Det är nästan så filen smakar sämre i dem till och med.


    Håller med till 110% om filförpackningarna:@ Dessutom har filen blivit "vattnigare", men torkar i skruvkorken!:@ Jätte DISS
    Arla påstår att de skall vara lättare att öppna, men jag tycker de är svårare än "vanliga".(N)

  • Vetebullen 13 januari 2010

    Jag retar mig på matbutikernas lösgodispåsar. Stora som bara den, och endast en storlek.
    Det finns faktiskt folk som vill ha bara lite lösgodis i en liten söt påse. Ser töntigt ut med bara botten fylld i en stor påse. Men man gör tydligen allt för att sälja och massor ska det vara..(N)(N)

  • jimboz 13 januari 2010

    Arlas urdumma flaska med någon konstig öppning på gräddförpackningen är hur dumt som helst...

  • idea_ 13 januari 2010

    Hm, här finns oftast två storlekar, plus de plastpåsar man ska ha till frukt :D
    som kommentar till de om lösviktsgodis alltså :)

  • Gnurf 13 januari 2010

    Men va faen...sitter Ni här och dissar en stackars Gnurf när den är iväg på gymet å inte kan försvara sig...:@

    Skrivet av boz1965 den 13 jan 2010

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    ...Om du följt med i tråden skulle du veta att Gnurfen är ett stort fan av spetstrosor :D


    Kinky... :p

  • Gnurf 13 januari 2010

    Ja men EXAKT Mia!!! Det var ju så jag tänkte i mitt första inlägg i denna förpackningstråd....(L)

    Skrivet av mama97mia den 13 jan 2010
    ... en bra förpackning ska vara lätt att öppna, man ska inte göra illa sig på den, den får gärna vara snygg, lätt att återförsluta och eller återanvända. Den ska vara lätt att begripa hur man man öppnar med...

  • The_mama97mia 13 januari 2010

    *Gnurfen* du är för rolig du talar fortfarande om lyxförpackningar - dvs du har lyxen att se såna ibland *moahaha* ...

  • jimboz 13 januari 2010

    Gnurf !
    Vi får mäta vår sexpak nån gång......Blir avis när brudarna kastar spetstrosor på dig :)

  • Gnurf 13 januari 2010

    Men snälla Ni!! Skärp Er!! Jag pratar ur ett strikt förpackningsmässigt perspektiv...:o

  • jimboz 13 januari 2010

    Kom igen nu ! Jag vet inte riktigt vilken förpackning vi snackar om.....Mejeriprodukter i all är men ....?
    Du måste stilla dessa spetsiga damer nu !
    Alla vet ju att vissa förpackningar innehåller en viss innehållsförteckning....

  • The_mama97mia 13 januari 2010

    VDN = PTV? PTH ? Eller PTikläm? *moahah* säger bara Magnus o Brasse rules.

  • Gnurf 13 januari 2010

    PET-flaskor hissar jag...tåliga, återförslutningsbara, återvinningsbara. Folie ovanpå Mjukostaskar eller Kesopaket dissar jag starkt :@ när de inte öppnar sig längs kanten utan bara i någon fånig liten strimma så man får stå och karva med en kniv för att få bort foliet...:@

    *tvi tvi tvi*

  • AnneNi 13 januari 2010

    Dissar foliepappret under korken på tex. ketchupflaskor som man måste lyckas pilla bort innan man kan få ut ngt... Oftast svåra att få tag på o dra bort...

  • Gnurf 13 januari 2010

    Jag brukar ta med mig en sån där IKEA kasse när det är dax att handla småkarra...(L)

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    Hm, här finns oftast två storlekar, plus de plastpåsar man ska ha till frukt :D
    som kommentar till de om lösviktsgodis alltså :)

  • svengelsk 13 januari 2010

    Hissar och dissar är nya ord för mig. Engelska sirapsburkar retar mig. De har varit likadana i hundra år och har en kant där sirapen blir kvar om man försöker hälla ur burken. Sen blir det lätt myror i skåpet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.