Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förpackningar du hissar eller dissar?

  • The_mama97mia 14 januari 2010

    Skrivet av emaxen den 14 jan 2010

    :@Hatar de gräddförpackningar , juiceförpackningar o även fil där man ska skruva av ett lock sedan dra loss ett litet plastsnurrande lock inunder, går nästan alltid sönder :@
    Passar inte oss som har ont i händer o fingrar(N)(N)(N)



    Bra exempel!
    Jag håller med, har svårt med det också.

  • Okänd 14 januari 2010

    Skrivet av mama97mia den 14 jan 2010

    Skrivet av emaxen den 14 jan 2010

    :@Hatar de gräddförpackningar , juiceförpackningar o även fil där man ska skruva av ett lock sedan dra loss ett litet plastsnurrande lock inunder, går nästan alltid sönder :@
    Passar inte oss som har ont i händer o fingrar(N)(N)(N)



    Bra exempel!
    Jag håller med, har svårt med det också.


    Samma här, retar mig varje gång.

  • boz1965 14 januari 2010

    Då får vi göra gemensam sak och mejlbomba mejerierna tills de ändrar utformningen. Skruvlocket i sig är, enligt min mening, genialiskt. Men den där flärpen invändigt är IRRITERANDE. De skulle kunna utforma korken med en ring undertill som bryts av när man öppnar förpackningen - precis som på läskflaskorna. Hur svårt kan det vara???

  • svengelsk 14 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 14 jan 2010

    Skrivet av svengelsk den 13 jan 2010

    Hissar och dissar är nya ord för mig. Engelska sirapsburkar retar mig. De har varit likadana i hundra år och har en kant där sirapen blir kvar om man försöker hälla ur burken. Sen blir det lätt myror i skåpet.


    Det är dom där med "Golden Syrup" i, va? Liknar mest målarfärgsburkar, tycker jag. Kan förstå om det är irriterande.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Golden_syrup

    Jo dom är det. Kollade den jag har i skåpet, speciell jubileumsburk 1883 - 2008. Dags att byta till plstflaska.

  • jimboz 14 januari 2010

    Jag köpte Arlas vispgrädde när Konsum hade 2 för 12 :-..Aldrig nånsin kommer jag att köpa den förpackningen igen...Första omgången gick bra och jag gjorde glass, men problem med plastskiten innanför locket. Samma vecka köpte jag 2 till och när jag öppnade skruvlocket så saknades skyddsplasten på båda 2....Det luktade unket om en av dom så jag kastade skiten...Jag blir fundersam på vad som är i görningen (N)

  • FruAst 14 januari 2010

    Hörni har ni dom här lutande mjölkpaketen? Mellanmjölk. Det är ju olika vad Arla har för sortiment, lokala variationer. Eller är det såna som menas i början av tråden när någon skrev om nya filmjölksförpackningen. I alla fall går det ju inte att hälla ur dem utan att möta med glaset. Jag tycker dem är helt värdelösa. DESSUTOM har de sån j-vla plastflärp i också. Håller verkligen med om att den där plasten är helt onödig!

  • Erajscha 14 januari 2010

    Lutande mjölkpaket? Låter mysko...



    Jag retar mig som folk skrivit tidigare på saker som är förpackade inuti en förpackning.


    En bra förpackning hittade vi i somras, det var en ägg"kartong" i hårdplast. Den har vi sparat, diskat och återanvänder, inte minst när man har hårdkokta ägg med på utflykt.

  • amoz 14 januari 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Jag hissar bag in boxen.. Inte så elegant kanske men man slipper ju släpa en massa klirrande avslöjande flaskor från bolaget när man ska ha kalajs!(Y)



    Kan tipsa dig om att köpa små karaffer som du kan servera en till var och en, ser trevligt ut och är bekvämt.(Y)

  • marwis 14 januari 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Tokdissar Arlas nya filmjölksförpackningar!:@ Går inte att krama ur och går inte att stapla! Ostadiga och välter lätt i storkökskylar med "gallarbotten". Nej, de gamla var 100 gånger bättre!

    Tycker precis tvärtom(Y) De är mycket bättre för att de går att stänga och ha med på båten!:D
    /Marie

  • hansdotter 14 januari 2010

    Eftersom vi pratar förpackningar ur fler dimensioner vill jag dissa kalsonger i modell "pungkrossare". Var inte snyggt förr och kommer aldrig att bli:'(
    Hissar boxerkallingarna:p

  • MissLo 14 januari 2010

    Dissar kapsylen på helflaska rödvin Santagostino. Det behövdes kniv och tång för att få upp kapsylen:@. Fattar inte hur man skulle ha öppnat den på rätt sätt. Kanske är det jag som är korkad istället för flaskan. :'(

  • jimboz 14 januari 2010

    Jag ska vara rättvis och Hissa nånting bra och det är Druvans Vinägerflaskor. Väldigt bra att ha när man gör marinader eller dressingar i , dessutom så blir det någon slags återanvändning...Bra för miljön :)

    Man kan ju ha dom som små vinkaraffer också ...

  • siggemums 14 januari 2010

    Skrivet av marwis den 14 jan 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Tokdissar Arlas nya filmjölksförpackningar!:@ Går inte att krama ur och går inte att stapla! Ostadiga och välter lätt i storkökskylar med "gallarbotten". Nej, de gamla var 100 gånger bättre!

    Tycker precis tvärtom(Y) De är mycket bättre för att de går att stänga och ha med på båten!:D
    /Marie

    Jag tycker att de är jättesvåra att skruva på. Inga andra sådana korkar brukar vara svåra att skruva på men DE kan man stå och skruva på i en evighet utan att komma i rätt gängor. Man blir ju helt ur gängorna när det är så krångligt.:p

  • idea_ 14 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 14 jan 2010

    Feeling hard!?? Men vad tusan sitter Hon å frågar mig egentligen!??

    *ja dessa singeltjejer*

    :p

    Skrivet av idea_ den 14 jan 2010

    Skrivet av Gnurf den 13 jan 2010

    Men va faen...sitter Ni här och dissar en stackars Gnurf när den är iväg på gymet å inte kan försvara sig...:@

    Skrivet av boz1965 den 13 jan 2010

    Skrivet av idea_ den 13 jan 2010

    ...Om du följt med i tråden skulle du veta att Gnurfen är ett stort fan av spetstrosor :D


    Kinky... :p


    Gnurfen, ta det lungt, jag för min del bara upplyste den dam som inte visste vad du menade när du svarade henne att det fick platts många spetsisar i kylskåpet :) No hard feelings?:(


    Nu får du en stackars flicka att rodna här, törs man verkligen fortsätta svara dig här när man misstolkas så här :D Tur att man jobbat mycket i kvinnodominerade yrken så att man är härdad (för att inte tala om alla år man umgicks med gänget på mammas jobb, där kan vi prata om folk som kunde det där med tvetydigheter :p påminn mig nån gång om att berätta historien om diskmaskinen).

  • Smulanneli 15 januari 2010



    Håller med till 110% om filförpackningarna:@ Dessutom har filen blivit "vattnigare", men torkar i skruvkorken!:@ Jätte DISS
    Arla påstår att de skall vara lättare att öppna, men jag tycker de är svårare än "vanliga".(N)

    Från mitt arbete (ett äldreboende) ringde vi till Arla och sa att vi tyckte att filen inte var så krämig längre, utan tunn och tråkig! De ville veta ett nummer som står på förpackningen för att veta vilket mejeri filen kom ifrån, sedan sa de att de skulle säga till om detta. De hade haft problem med filen från det här mejeriet tidigare, men trott att de hade kommit tillrätta med problemet. (Uppenbarligen inte!) Nu får vi hoppas att det blir bättre!

  • redd 15 januari 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    Jag ska vara rättvis och Hissa nånting bra och det är Druvans Vinägerflaskor. Väldigt bra att ha när man gör marinader eller dressingar i , dessutom så blir det någon slags återanvändning...Bra för miljön :)

    Man kan ju ha dom som små vinkaraffer också ...


    Använder en till stek/bakolja brevid spisen, lagom tunn stråle när man skall hälla upp och inte mjukplast dom ger dåligt grepp.

  • redd 15 januari 2010

    Dissar:
    Idiotiska dryckesförpakningar flärpar etc. som skall dras av. (Bravo är bland dom värsta)

    Hissar:
    Smarta korklösningar till flaskor, t.ex. att man först skruvar ner korken ett varv varvid den skär upp förpakningen under, sedan skruvar man av den i vanlig ordning (minns inte vart jag sett det.
    Dubbla hål i dryckesförpakningar så man får en jämn stråle.
    Öl/läskburken, inga lösa delar när man öppnar den samt mycket ingenjörskonst bakom utformningen för att spara metall.

  • havskatten 15 januari 2010

    Dissar alla förpackningar av blandmaterial. Plast + Kartong, Plast+Metall, Kartong + Metall, det ska vara lätt att källsortera!

    Ska jag ha med mjölk eller fil när jag paddlar, använder jag rejäla klämmor som klämmer ihop tegelstensförpackningens öppning, eller häller över i en käck Tupperware-kanna.

    En sak att tänka på, tegelstensmjölk kan staplas utan någon luftspalt. Bra ur transport-miljö-synpunkt.

    Hissar också Druvans flaskor. Praktiska och snygga, vad kan man mer begära?

  • sikaal 15 januari 2010

    Skrivet av redd den 15 jan 2010

    Skrivet av jimboz den 14 jan 2010

    Jag ska vara rättvis och Hissa nånting bra och det är Druvans Vinägerflaskor. Väldigt bra att ha när man gör marinader eller dressingar i , dessutom så blir det någon slags återanvändning...Bra för miljön :)

    Man kan ju ha dom som små vinkaraffer också ...


    Använder en till stek/bakolja brevid spisen, lagom tunn stråle när man skall hälla upp och inte mjukplast dom ger dåligt grepp.


    Håller helt med!(Y)
    Flaskorna kan användas till strösocker också, har en i husvagnen, det håller sig klumpfritt "hur länge som hellst":D

  • Gnurf 15 januari 2010

    Alltså...hur ser denna modell ut!?? Förstår inte riktigt, kan du exemplifiera med länk till en adekvat Ellos-sida tex. Tack.

    Som tonåring dissade man ju BH:ar pga dess totalt inbrottssäkra konstruktion, men numera hissar man dem snarare pga dess...ehh...hissande effekt...samt att man givetvis har klurat ut hur de flesta låsanordningar funkar vid det här laget...(Y)

    Skrivet av hansdotter den 14 jan 2010
    Eftersom vi pratar förpackningar ur fler dimensioner vill jag dissa kalsonger i modell "pungkrossare". Var inte snyggt förr och kommer aldrig att bli:'(

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.