Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förpackningar du hissar eller dissar?

  • Okänd 15 januari 2010

    Skrivet av amoz den 14 jan 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Jag hissar bag in boxen.. Inte så elegant kanske men man slipper ju släpa en massa klirrande avslöjande flaskor från bolaget när man ska ha kalajs!(Y)



    Kan tipsa dig om att köpa små karaffer som du kan servera en till var och en, ser trevligt ut och är bekvämt.(Y)


    Var köper man dom karafferna?

  • beritlivh 15 januari 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Tokdissar Arlas nya filmjölksförpackningar!:@ Går inte att krama ur och går inte att stapla! Ostadiga och välter lätt i storkökskylar med "gallarbotten". Nej, de gamla var 100 gånger bättre!

  • FruAst 15 januari 2010

    Skrivet av Gnurf den 15 jan 2010

    Alltså...hur ser denna modell ut!?? Förstår inte riktigt, kan du exemplifiera med länk till en adekvat Ellos-sida tex. Tack.

    Som tonåring dissade man ju BH:ar pga dess totalt inbrottssäkra konstruktion, men numera hissar man dem snarare pga dess...ehh...hissande effekt...samt att man givetvis har klurat ut hur de flesta låsanordningar funkar vid det här laget...(Y)

  • FruAst 15 januari 2010

    Nu fattar jag inte hur man skulle citera och sen skriva själv nedanför som ni andra gjort.

    I alla fall tror jag att hon menar Y-front

    Själv struntar jag i vilka kallingar herrarna bär så länge jag slipper se dem bakifrån. Jag tokdissar såna som har för mycket häng så att man ser halva röven. Nu är det ju mest ungdomar som har det men jag jobbar i skolan och där är det tyvärr rätt vanligt. (N)

  • beritlivh 15 januari 2010

    Ja, bort med de nya fil- och youghurtförpackningarna med skruvlock där en ca fjärdedel blir kvar i kartongen. Man får ställa den uppochner och vackert vänta tills det runnit ner för att sedan ta till skedskaftet för att lirka ut det sista. Så otroligt dumt!!!!(N) Vanlig mjölk kan jag däremot acceptera. Hur mycket mera får vi betala för de nya förpackningarna jämfört med de "gamla" fyrkantiga?

  • Gnurf 15 januari 2010

    OK...ja då är jag kanske lite för ung för den typen av förpackning. Skönt att man är för ung för någonting fortfarande :D Framifrån eller bakifrån är inte så himla noga för mig...bara skojsigt med lite variation...(Y)

    Skrivet av FruAst den 15 jan 2010
    ...I alla fall tror jag att hon menar Y-front. Själv struntar jag i vilka kallingar herrarna bär så länge jag slipper se dem bakifrån...

  • The_mama97mia 15 januari 2010

    Förpackningen kan vara avgörande för vilket märke man väljer. Jag har köpt flytande margarin i en tokig förpackning som bara gör att allt blir kladdigt (erkänner, det var Lidls). Den köper jag inte mer.
    Jag dissar de flesta mejeriprodukter där jag vet att man måste dra bort den där flärpgrejen....

    Vad jag menar är att även här röstar vi med fötterna - eller hur heter det nu igen, alltså köp inte dumma förpackningar!

  • Linlock 15 januari 2010

    Jag hissar kaviar på tub! Smidigt och hållbart, roligt att göra mönster på mackan och roligt att göra hål i tuben med korken (jag vet, jag är lättroad!:D) Dessutom uppskattar man tuberna så mycket mer när man av misstag råkat ta hem en jättekartong med kaviar på burk till mackorna på mellis till skolan där jag jobbar!

  • siggemums 15 januari 2010

    Jag hissar raketosten! Fast det är ju många här som inte upplevt den:p

  • cawn 15 januari 2010

    Jag dissar Skånemejeriernas laktosfria mjölkförpackning.Den har stor skruvkork och är tillverkad i så tunn kartong att man skvimper ut massor:@

  • FruAst 15 januari 2010

    Tips! När yoghurten börjar ta slut så klipper vi av den och käkar det sista direkt ur förpackningen.
    Det är ju de dopparna som ger vinsten till mejarierna och det bjuder inte jag på!!!

    Förresten hissar jag krämig youghurt, tycker att ekologisk naturell youghurt med naturlig varierad fetthalt är en jättebra produkt. Den finns ju i en vanlig förpackning! Så kan jag ju dissa blaskig fruktyoughurt med 0.05 % fetthalt och konstgjort socker i ,blää!

    Jaja det var förpackningar vi höll på med, jag får väl öppna en tråd om bra/dåliga mejeriprodukter.

  • jimboz 15 januari 2010

    Skrivet av boz1965 den 13 jan 2010

    Måste också hissa Grant's "whiskytunna" som jag köpte i Danmark i julas. Skitsnygg i bokhyllan också när den är tömd.


    Låter häftigt ....Har du en bild eller länk hur den ser ut:)

    Jag hittade en bild så jag delar med mig av Grant´s Whiskey barrel


    http://images.bidorbuy.co.za/user_images/418/443418_091101113911_bob_auction_92_027E.JPG

  • boz1965 15 januari 2010

    Jepp - den är det! :p

    Ska kanske tillägga att whiskyn inte förvaras i själva tunnan. Det ligger en 1½-liters flaska inuti och det följer med en tappkran att sätta i flaskan så att den sticker ut ur tunnan.

  • jimboz 15 januari 2010

    Men lite ballt är det ändå... :)

  • The_mama97mia 15 januari 2010

    Det e inte lett att vara est, men det är balt!

  • boz1965 15 januari 2010

    Skrivet av mama97mia den 15 jan 2010

    Det e inte lett att vara est, men det är balt!


    Det är som med de där pilska balterna - kotletterna. :D

  • jimboz 15 januari 2010

    Balthazar med andra ord :)


    Jag Dissar Bilindustrin för man får ingen kartong när man köper en ny bil :p

  • Billis 16 januari 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Jag hissar bag in boxen.. Inte så elegant kanske men man slipper ju släpa en massa klirrande avslöjande flaskor från bolaget när man ska ha kalajs!(Y)


    Ny fy fan för bag in box. Vin ska serveras på flaska för det ser inte bra ut med bag in box i vinstället då det är gjort för flaskor.

    Men smaken är ju olika så ni som vill får ta bib-vin

  • boz1965 16 januari 2010

    Skrivet av siggemums den 15 jan 2010

    Jag hissar raketosten! Fast det är ju många här som inte upplevt den:p


    Fast raketostens förpackning var ju inte så lyckad _egentligen
    _. Den var rena mögel- och bakteriebomben om man ska tro hälsoskyddsmyndigheternas omdöme.

  • boz1965 16 januari 2010

    Skrivet av Billis den 16 jan 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Jag hissar bag in boxen.. Inte så elegant kanske men man slipper ju släpa en massa klirrande avslöjande flaskor från bolaget när man ska ha kalajs!(Y)


    Ny fy fan för bag in box. Vin ska serveras på flaska för det ser inte bra ut med bag in box i vinstället då det är gjort för flaskor.

    Men smaken är ju olika så ni som vill får ta bib-vin


    Man kan ju alltid hälla upp det på karaff innan servering... :p

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.