Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förpackningar du hissar eller dissar?

  • boz1965 30 januari 2010

    ...Det har nu saknats 30g konstant sen jag började väga(nyår). Har ju inte tänkt på detta tidigare. Ok 30 g är väl inte mycket men räknar man ut vad Arla tjänar på dessa slattar på ett år...


    Skriv till Sverker, vet jag. :)

  • 123Linnea 30 januari 2010

    Jag dissar plastpåsar. Har just fått en pdf-fil med information och bilder om plastpås-problemen i världen. Sälar och fåglar som sitter fast i påsar och dör, stora områden fulla med plastpåsar och fiskar som äter plasten. Bara 90% av plastpåsarna är återvinningsbara och plastpåsar tillverkas av olja! Massor av länder har börjat förbjuda plastpåsar. Det borde vi i Sverige också göra.
    Jag hissar kompostbehållare som är råttsäkra!

  • kantomen 30 januari 2010

    De värsta förpackningarna som finns är leksaksförpackningar och då framförallt bilförpackningrrna.
    Bilarna är ju fastskruvade!!
    Varför?
    Inte så kul när man inte hittar stjärnmejseln och två killar står och hoppar och skriker att de vill ha sina bilar!

  • 123Linnea 30 januari 2010

    Kuvert - dem får man ju inte slänga i pappersinsamlingen pga klistret!

  • irrevirre 30 januari 2010

    Blir INTE glad av gladpack:-(
    .... och inte av toarullar som halva rullen går åt för att få tag på en startbit ...

    Däremot blir jag glad av att slippa kork i vinet:-D

  • jimboz 30 januari 2010

    Jag dissar alla tillverkare som förpackar sina varor i gigantiska förpackningar..Innehållet brukar vara mikroskopiskt i jämförelse .....Leksaker är en industri där dom överdriver kartongerna .Man blir förbannad och nu jävlar..SVERKER kom genast in på MK och diskutera..Förändra vår värld du konsument Jesus :)

    Sorry Småland !
    Men Sverker är den för närvarande LEVANDE Jesus

  • jimboz 17 maj 2010

    Nu har mina ungar hemma slutat äta fil för att den nya förpackningen med skruvlock innehåller någon annan konsistens än vad dom är vana vid...Vi kommer heller inte köpa samma förpackning med grädde då den flera gånger har luktat illa...Är det den nya given i Sverige att förstöra något som redan fungerar ?

  • Okänd 17 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 17 maj 2010

    Nu har mina ungar hemma slutat äta fil för att den nya förpackningen med skruvlock innehåller någon annan konsistens än vad dom är vana vid...Vi kommer heller inte köpa samma förpackning med grädde då den flera gånger har luktat illa...Är det den nya given i Sverige att förstöra något som redan fungerar ?


    Det där med grädden känner jag igen{sick}

  • jimboz 17 maj 2010

    Eller hur...!
    varför luktar grädden illa och filen blaskig ?

  • sikaal 17 maj 2010

    Skrivet av jimboz den 17 maj 2010

    Nu har mina ungar hemma slutat äta fil för att den nya förpackningen med skruvlock innehåller någon annan konsistens än vad dom är vana vid...Vi kommer heller inte köpa samma förpackning med grädde då den flera gånger har luktat illa...Är det den nya given i Sverige att förstöra något som redan fungerar ?


    Dina barn är inte ensamma om den åsikten! Snacka om vattnig fil! Såå bedrövligt! Den enda som inte bryr sig är hunden, han gillar ALL fil! :D
    Grädden vet jag inte, använder bara Skånemejeriers matlagningsgrädde (15%) och den har alltid varit bra. Den har locket på toppen.
    Förra veckan fick jag ett paket fil som uppmanade folk att klämma ur filpaketen, man skulle tjäna si och så mycket! Klämma ur? Hur lätt är det i denna förb... kartongen!
    Tack för att jag fick avreagera mig! {silly}

  • The_mama97mia 17 maj 2010

    vet inte om det här räknas till förpackningar, men jag retar mig på en massa reklam som kommer hem - plastöverdraget liksom. Jag brukar annars sopsortera p en gång, ointressant hamnar i pappersåtervinningen direkt, men är det plastic runt så blir det ju jobbigt...
    Jag VILL faktiskt ha vanlig pappersreklam i min brevlåda, men det jag menar är sånt som ofta adresseras till mig, postkodsmiljonären m.m.....

  • littlejohn 17 maj 2010

    Jag avskyr de mjuka plastflaskorna som man köper vissa matoljor i!! Det går ju nästan inte att hålla i.

  • jimboz 17 maj 2010

    Det där med " Håll Sverige rent " verkar ha försvunnit....Nu fläskas det på med omslag och skruvkapsyler som aldrig förr.(N)

    Hemma hos mig så har dom plockat bort varenda papperskorg utom en vid tunnelbanan..
    Jag funderar på att springa ner och slänga Arlas produkter utanför Konsum där det heller inte finns någon papperskorg. (Y)

  • The_mama97mia 17 maj 2010

    mmm.. jag vägrar att köpa plastinslagna grönsaker så mkt det går, gurka är svårt att hitta utan. Men paprika - onödigt.

  • Tokloke 17 maj 2010

    Skrivet av Linlock den 13 jan 2010

    Tokdissar Arlas nya filmjölksförpackningar!:@ Går inte att krama ur och går inte att stapla! Ostadiga och välter lätt i storkökskylar med "gallarbotten". Nej, de gamla var 100 gånger bättre!


    Ja detta är nått som jag oxå dissar till 200 %. åt Afil förr jämt men slutat pga förpackningarna, har mejlat arla mitt missnöje och hoppas att fler än jag gör det .

  • mickes_fru 18 maj 2010

    jag hissar mat som lagas från grunden utan en massa E medel o dylikt skräp!

    dissar allt som har med euro shoppor att göra.

  • Marre73 23 maj 2010

    Någon som försökt öppna x-tras äppelmos och klarat det utan någon sorts hjälpmedel? Fy fasiken för den, tycker synd om pensionärer som ska försöka öppna denna burk, tagit blöt trasa, spolat hetvatten, försökt bända upp den. Totalt omöjligt, man får riktigt ont i händerna efter sina försök.(N)

  • Marre73 23 maj 2010

    Skrivet av kantomen den 30 jan 2010

    De värsta förpackningarna som finns är leksaksförpackningar och då framförallt bilförpackningrrna.
    Bilarna är ju fastskruvade!!
    Varför?
    Inte så kul när man inte hittar stjärnmejseln och två killar står och hoppar och skriker att de vill ha sina bilar!


    Har du någon gång försökt få loss en typ Barbie eller Bratzs docka?Där kan man prata om att sitta fast,tom i håret har dom satt fast dem, kanske är meningen att barnen ska börja med att leka bilmekaniker eller hårfrisörska?för att laga grejerna innan dom leker med dem eller sätta upp dem på en hylla för att titta på och leka med i tanken?(N)

  • jimboz 23 maj 2010

    Nu mailade jag Arla för att fråga varför de har den nya förpackningen och varför de har blandat ut filen till blask...Jävla sätt att blanda ut filen för att tjäna några ören..Hoppas verkligen att det finns alternativa märken med riktigt innehåll kvar att få tag i...Importera mera från Finland tycker jag.

    Maila Arla så dom har någonting att göra
    http://www3.arla.se/Default.aspx?id=16006

  • Shoutoutloud 24 maj 2010

    Skrivet av MaritaE73 den 23 maj 2010

    Skrivet av kantomen den 30 jan 2010

    De värsta förpackningarna som finns är leksaksförpackningar och då framförallt bilförpackningrrna.
    Bilarna är ju fastskruvade!!
    Varför?
    Inte så kul när man inte hittar stjärnmejseln och två killar står och hoppar och skriker att de vill ha sina bilar!


    Har du någon gång försökt få loss en typ Barbie eller Bratzs docka?Där kan man prata om att sitta fast,tom i håret har dom satt fast dem, kanske är meningen att barnen ska börja med att leka bilmekaniker eller hårfrisörska?för att laga grejerna innan dom leker med dem eller sätta upp dem på en hylla för att titta på och leka med i tanken?(N)


    i julklapp fick min dotter en bil av morfar som var fastskruvad i kartongen.
    nu i maj fyllde hon 4 och fick en docka av någon. alla kroppsdelar satt fastsurrade med plastöverdragen ståltråd och även gummiband på vissa delar. själva asken var ihop svetsad plast och för att öppna den jä*eln var jag tvungen att ha en sax som jag givetvis stack mig på. hatar dessa jäk*a ihop-svetsade plast skit askar. och jag gillar inte köttlådor heller för jag vet inte hur jag ska återvinna dem så jag brukar slänga dem. de som är gjorda av typ frigolit. och förpackningar som är gjorda av olika material delvis plast delvis kartong. så att man måste ta isär olika delar för att återvinna dem = dumt

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.