Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förpackningar du hissar eller dissar?

  • jimboz 24 maj 2010

    Idag var jag tvungen att köpa fil med Arlas nya förpackning och jag måste säga att jag är små skraj för dessa förpackningar...Jag ser hur lätt någon kan skruva upp locket och lägga något väldigt farligt i dessa....
    Dom är inte säkra för man tänker inte alltid på att höra efter det där "knäcket" och märker inte om det varit någon som öppnat förpackningen.
    Jag kommer INTE köpa dessa igen och då får jag antagligen sluta med deras produkter helt.

    Hoppas att jag inte skrämt upp er .....:)

  • littlejohn 13 mars 2012

    Jag har haft en trevlig halvtimme med att läsa den här tråden idag :) och kan konstatera att det inte är mycket som blivit bättre.
    Man blir häpen över alla dessa urdumma och ofta onödiga förpackningar som finns (N)

  • Hilmer54 13 mars 2012

    Jag hissar barnmatsburkar, perfekta att fylla med het sylt el gele.
    Skruva på locket sen knäpper det till när det blir vacum.

  • The_mama97mia 13 mars 2012

    Jag retar mig fortfarande på en del mjölkförpackningar, typ tetraöppningar.... man ska vika upp kartongen till en pip - slutar alltid i bedrövelse o riven kartong... En vinkännare pratar om korkskadat vin, men detta blir pappskadad mjölk!

  • redd 13 mars 2012

    Det är bara du som är ovan/oupmärksam.

    Har man lite känsel i fingrarna så känner man knäcket och reagerar direkt (omedvetet) om det inte finns där. Har råkat ut för det ett fåtal gånger, aldrig någon som varit och brutit sig in i förpakninge utan förpackningarna som varit felkonstruerade vilket resulterat i att jag fått klippa mig in i dom istället :(

    Själv hissar jag korkskruven.

    Skrivet av jimboz den 24 maj 2010

    Idag var jag tvungen att köpa fil med Arlas nya förpackning och jag måste säga att jag är små skraj för dessa förpackningar...Jag ser hur lätt någon kan skruva upp locket och lägga något väldigt farligt i dessa....
    Dom är inte säkra för man tänker inte alltid på att höra efter det där "knäcket" och märker inte om det varit någon som öppnat förpackningen.
    Jag kommer INTE köpa dessa igen och då får jag antagligen sluta med deras produkter helt.

    Hoppas att jag inte skrämt upp er .....:)

  • redd 13 mars 2012

    Vill du ha ADR (adresserad reklam) så är det bara att sätta upp "nej tack till reklam" så slipper du DR (direkt reklam), lokalbutikens erbjudande osv.
    Är det tvärt så att du vill slippa ADR så ringer du 020-55 70 00 och knappar in ditt personnummer så får du papper hem att fylla i och skicka tillbaka för att slippa det.

    Skrivet av mama97mia den 17 maj 2010

    vet inte om det här räknas till förpackningar, men jag retar mig på en massa reklam som kommer hem - plastöverdraget liksom. Jag brukar annars sopsortera p en gång, ointressant hamnar i pappersåtervinningen direkt, men är det plastic runt så blir det ju jobbigt...
    Jag VILL faktiskt ha vanlig pappersreklam i min brevlåda, men det jag menar är sånt som ofta adresseras till mig, postkodsmiljonären m.m.....

  • DoctorWho 14 mars 2012

    Skrivet av mama97mia den 13 mar 2012

    Jag retar mig fortfarande på en del mjölkförpackningar, typ tetraöppningar.... man ska vika upp kartongen till en pip - slutar alltid i bedrövelse o riven kartong... En vinkännare pratar om korkskadat vin, men detta blir pappskadad mjölk!


    Jag dissar också mjölkförpackningar med tetraöppningar. Har lyckats öppna dessa på rätt sätt 4-5 gånger på över 20 år.

    Hissar den nya korken på flytande Milda gourmet med rapsolja. Den är tät, kladdfri och lättöppnad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.