Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förvara kantareller.

  • irrevirre 4 september 2008

    Jag undrar hur man bäst förvarar kantareller. Jag menar man skall ju inte ha dem i plast för de börjar brytas ner direkt. (Därav svampkorg) Men när jag förvarar dem i kylskåpet, i en porslinskål med lite hushållspapper över,vill de bli torra.
    HUR gör man bäst?

  • anluk 4 september 2008

    Menar du innan du rensat dem????

  • irrevirre 4 september 2008

    De är köpta i butik. Färska med lite "skog" kvar. Köpte dem igår och skall använda dem i morgon.

  • anluk 4 september 2008

    Jag tror det är svårt att få dem att inte torka. Rensa dem och förväll dem och förvara dem sedan i burk i kylen till imorgon. Så hade nog jag gjort....

  • monac 4 september 2008

    tor jag hade gjort lika som anlunk:)

  • The_mama97mia 4 september 2008

    eller i papperspåse i kylen

  • irrevirre 4 september 2008

    Ja, papperspåse kanske ......

  • chre 4 september 2008

    Hej!

    Man använder ju sällan kantarellerna helt färska, så om de torkar lite innan de steks har sällan någon betydelse. Förväll dem hastigt innan du steker dem (om de blivit lite torra) så är de lika fina. Jag brukar torka min svamp (för förvaring) och den blir jättegod efter det att jag förvällt den. :)

  • irrevirre 4 september 2008

    Tack för svar!
    Jag skall använda den till en paj i morgon (se min veckomeny) om det blir god lägger jag in receptet.
    Det låter väldigt gott i alla fall.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.