Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Förvaring av kryddpåsar

  • pickels 20 december 2008

    Hjälp mig....!!

    Hur tusan förvarar ni era kryddpåsar?
    Har dom i en lite avlång plastbytta men det är väldigt opraktiskt tycker jag...ett jäkla bökande och letande när man skall ha tag på rätt krydda....:@

  • farmoringer 20 december 2008

    En gång på marknad så köpte jag en massa små glasburkar där de sålde kryddor. De är bra tycker jag...
    Men visst blir det lite påsar kvar ändå i en plastbytta. Men bara de som jag inte använder så mycket..

  • boz1965 20 december 2008

    Brukar tvätta av etiketterna på tomma kryddburkar när jag har tömt dem. Sedan har jag laseretiketter i färglasern och kör ut snygga etiketter och sätter på efter behov.

  • Eery 21 december 2008

    Min mamma har en pärm med fotofickor, där har hon sorterat upp kryddpåsarna i bokstavsordning.

    Ett kanontips till dom som har ledsnat på "kryddlådan":)

  • monac 21 december 2008

    IKEA har trevliga billiga burkar för kryddor.
    Det där med pärmen lät ju som en kanon idé!:)

  • pickels 21 december 2008

    Skrivet av Eery den 21 dec 2008

    Min mamma har en pärm med fotofickor, där har hon sorterat upp kryddpåsarna i bokstavsordning.

    Ett kanontips till dom som har ledsnat på "kryddlådan":)


    Vilken kanonidé... (Y)

  • evaldo 21 december 2008

    Jag har tillverkat en kryddhylla som jag satt fast på insidan av köksskåpet över spisen. Där är de lättåtkomliga och samlar inte en massa fett som en utanpåsittanmde kryddhylla gör. Kryddor i påsar har jag i skåpet i en plastplåda där de är lätta att hitta.:D

  • bernit 21 december 2008

    Använder glasburkar som tigare innehållit kryddor - för mej är kryddor färskvara så mer än 6 månader har jag inte en kryddburk, därför köper jag så små burkar jag hittar (menar inte salt)

  • LEDIVO 21 december 2008

    Plastlådan funkar faktiskt bra för mig - Sätter påsarna i bokstavsordning.
    Fotofickorna var ett bra tips och även där skulle man ju kunna sätta in i bokstavsordning för att göra det ännu enklare.

  • majamia 22 december 2008

    Skrivet av Eery den 21 dec 2008

    Min mamma har en pärm med fotofickor, där har hon sorterat upp kryddpåsarna i bokstavsordning.

    Ett kanontips till dom som har ledsnat på "kryddlådan":)


    :D Vilken toppen idé, det ska jag verkligen fixa till under julledigheten! (Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.