Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Fråga:

  • 6 april 2003

    Hej!Jag undrar om någon vet var man kan få tag i nåt liknande som den där "Wizard kitchen" (säljs på tvshop..) Tänkte att det kanske finns billigare någonstans.Alltså en grej som man kan hacka och göra skivor av lök, grönsaker å frukt..utan att behöva skära fingrarna av sej. Med olika lägen beroende på hur tjocka skivor man vill ha, om man vill hacka el skiva osv. Ja, ni tycker väl de låter urlöjligt men, om man inte är van vid matlagning och inte håller på så ofta, så går det säkert fortare med ett sånt redskap.Om man dessutom inte gillar grönsaker kanske det känns lättare att fixa det till maten o så, om det är enkelt att skära upp? Förhoppningsvis..Även göra grönsaksstavar till dip, egna "lättchips" (tunna skivor av potatisen) osv. Har inte heller nån föresats att träna upp mig i köket..=0)Om någon vet, skriv gärna vad ni tycker om den, den kanske är superdålig, vad vet jag?/Laga mat är inte de roligaste jag vet..

  • 18 september 2003

    Hej!Jag tänkte bara upplysa dig att jag själv har köpt en sådan skärare och det är ingen idé att du gör det för att det är så dålig kvalitet på dessa. Det går inte att skära lök tex, men potatis går bra (bara att skiva). Jag vet inte om de på tv är bättre men de man hittar i affärerna för 100:- till 150:- är kass. Du kan få min om du vill, men tyvärr är det inget att ha. tina s.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.