Är det någon som vet om man kan frysa Sempers Kalvfrikadeller. (barnmat) {question}
Min dotters hamster älskar dessa, men hon kan ju inte äta upp hela glasburken på en gång, de håller sig ju bara i 2 dagar efter det att man öppnat den.
// Ylwa.
chrisq17 mars 2010
:DDklart du kan i små burkar av plast blir kanon
ylwa17 mars 2010
Tack då gör jag det...blev bara lite osäker {sidefrown} eftersom det är till en hamster..
// Ylwa. (A)
Mistys17 mars 2010
Men ,men är inte hamstrar vegetarianer??
Vegetarianer ( i djurvärlden alltså ) har inte möjlighet att smälta proteiner. Så vad händer med djurets tarmar och mage om man ger proteiner i form av frikadeller??
Fannie17 mars 2010
Hamstrar är allätare.
Mistys17 mars 2010
Ok trodde dom var vegetarianer. Har alltid gett våra bara grönt och foder och liknande. Alltid lär man sig något nytt :)
ylwa17 mars 2010
Ja,Hamstrar är allätare.
Våran får t.ex katt/hund mat en gång i veckan, inte mycket bara en liten sked.
Även torrfoder som är till katt/hund går bra.
Ej korv, leverpastej eller skinka eftersom det innerhåller för mycket salt.
Pannkakor älskar hon också.
// Ylwa.
boz196517 mars 2010
Skrivet av ylwa den 17 mar 2010
Ja,Hamstrar är allätare.
// Ylwa.
Ja, jag har också för mig att många gnagare är allätare. Se t.ex. på råttor, de sätter i sig precis allt de kommer över.
Skulle man inte kunna frysa barnmaten i ett istärningstråg? Så har man det i "portionsbitar" dessutom... Bara en tanke.
ylwa17 mars 2010
Ja, det lät som en jätte bra tanke... tack boz1965
Är det någon som vet om man kan frysa Sempers Kalvfrikadeller. (barnmat) {question}
Min dotters hamster älskar dessa, men hon kan ju inte äta upp hela glasburken på en gång, de håller sig ju bara i 2 dagar efter det att man öppnat den.
// Ylwa.
:DDklart du kan i små burkar av plast blir kanon
Tack då gör jag det...blev bara lite osäker {sidefrown} eftersom det är till en hamster..
// Ylwa. (A)
Men ,men är inte hamstrar vegetarianer??
Vegetarianer ( i djurvärlden alltså ) har inte möjlighet att smälta proteiner. Så vad händer med djurets tarmar och mage om man ger proteiner i form av frikadeller??
Hamstrar är allätare.
Ok trodde dom var vegetarianer. Har alltid gett våra bara grönt och foder och liknande. Alltid lär man sig något nytt :)
Ja,Hamstrar är allätare.
// Ylwa.
Ja,Hamstrar är allätare.
// Ylwa.
Ja, jag har också för mig att många gnagare är allätare. Se t.ex. på råttor, de sätter i sig precis allt de kommer över.
Skulle man inte kunna frysa barnmaten i ett istärningstråg? Så har man det i "portionsbitar" dessutom... Bara en tanke.
Ja, det lät som en jätte bra tanke... tack boz1965