Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frikadeller......

  • ylwa 17 mars 2010

    Är det någon som vet om man kan frysa Sempers Kalvfrikadeller. (barnmat) {question}
    Min dotters hamster älskar dessa, men hon kan ju inte äta upp hela glasburken på en gång, de håller sig ju bara i 2 dagar efter det att man öppnat den.
    // Ylwa.

  • chrisq 17 mars 2010

    :DDklart du kan i små burkar av plast blir kanon

  • ylwa 17 mars 2010

    Tack då gör jag det...blev bara lite osäker {sidefrown} eftersom det är till en hamster..
    // Ylwa. (A)

  • Mistys 17 mars 2010

    Men ,men är inte hamstrar vegetarianer??
    Vegetarianer ( i djurvärlden alltså ) har inte möjlighet att smälta proteiner. Så vad händer med djurets tarmar och mage om man ger proteiner i form av frikadeller??

  • Fannie 17 mars 2010

    Hamstrar är allätare.

  • Mistys 17 mars 2010

    Ok trodde dom var vegetarianer. Har alltid gett våra bara grönt och foder och liknande. Alltid lär man sig något nytt :)

  • ylwa 17 mars 2010

    Ja,Hamstrar är allätare.
    Våran får t.ex katt/hund mat en gång i veckan, inte mycket bara en liten sked.
    Även torrfoder som är till katt/hund går bra.
    Ej korv, leverpastej eller skinka eftersom det innerhåller för mycket salt.
    Pannkakor älskar hon också.
    // Ylwa.

  • boz1965 17 mars 2010

    Skrivet av ylwa den 17 mar 2010

    Ja,Hamstrar är allätare.
    Våran får t.ex katt/hund mat en gång i veckan, inte mycket bara en liten sked.
    Även torrfoder som är till katt/hund går bra.
    Ej korv, leverpastej eller skinka eftersom det innerhåller för mycket salt.
    Pannkakor älskar hon också.
    // Ylwa.




    Ja, jag har också för mig att många gnagare är allätare. Se t.ex. på råttor, de sätter i sig precis allt de kommer över.

    Skulle man inte kunna frysa barnmaten i ett istärningstråg? Så har man det i "portionsbitar" dessutom... Bara en tanke.

  • ylwa 17 mars 2010

    Ja, det lät som en jätte bra tanke... tack boz1965

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.