Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

frusna drickor

  • elsa-nilsson 19 december 2009

    Är det någon som vet om man kan använda julmust ioch mineralvatten som frusit.Satte ut mina flaskor på balkongen för jag hade inte plats i kylen.Trodde inte de skulle frysa om de stod tätt intill innerväggen,men se det gjorde de!Finns någon som har erfarenhet av frysta drickor?Det skulle vara fint om de gick att dricka om man tinar dem.
    Tacksam för svar.Elsa.:D

  • mafia 19 december 2009

    Absolut!

  • idea_ 19 december 2009

    Låt flaskorna tina, gärna långsamt och öppna dem försiktigt över diskbänken. När vi hade fullt i kylskåp/kallkällare på vintern när jag var liten stack vi ner de rumsvarma flaskorna i snödrivan ute, det isolerade lite så att de inte frös mer än närmast snön, men det tinade ganska fort när de kommit in. Sen stälde vi bara ut drickorna nån timme eller två innan vi skulle använda drickorna.

  • elsa-nilsson 19 december 2009

    Tack alla rara och hjälpsamma människor för svaret.Elsa:)

  • Lella87 19 december 2009

    Skrivet av elsa-nilsson den 19 dec 2009

    Är det någon som vet om man kan använda julmust ioch mineralvatten som frusit.Satte ut mina flaskor på balkongen för jag hade inte plats i kylen.Trodde inte de skulle frysa om de stod tätt intill innerväggen,men se det gjorde de!Finns någon som har erfarenhet av frysta drickor?Det skulle vara fint om de gick att dricka om man tinar dem.
    Tacksam för svar.Elsa.:D


    När ska du dricka dem?? Jag gjorde samma sak härom dagen. Men den går att dricka om du öppnar lite senare. De blir en bre kall dricka om den har halft och halft tinat. Då blir de som att du har stoppat i lite is. Men var försiktig när du öppnar den, de kan bli så att de kan pysa lite i början.

  • anluk 19 december 2009

    Jajamensan bara sätt in den och låt den tina. Har oxå ett gäng flaskor som hade frusit på altanen och det funkade hur bra som helst att använda igen.

  • Mistys 19 december 2009

    Har hänt mig oxå. Ända nackdelen var att mina flaskor blev missformade i plasten efter tining. Så det gick inte att ställa dom på ett bord, då ramlade dom omkull. Annars var det inget fel på innehållet (L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.