Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa ägg och persiljasås?

  • katbeghan 10 augusti 2011

    Någon som vet om man kan frysa ägg och persiljasås med gott resultat. Gjordet en sats i går, och frös inn till portioner till min lilla dotter. Men så kom jag till att tänka på att det kanske inte går så bra. Någon som vet? Vill jo inte att min lilla dotter skall bli sjuk {sick}av maten jag har lagat till henne....:s{question}

  • katbeghan 10 augusti 2011

    Frös såsen tillsammans med potatis, torsk och kokta morötter.... För att tydliggöra lite{curl-lip}

  • callemero 11 augusti 2011

    Det är ingen fara att frysa in. Tänk bara på att värma det riktigt innan du serverar det.

  • sikaal 11 augusti 2011

    Det enda som bör hända är att såsen skär sig lite. Det har ju ingen betydelse för smak eller hållbarhet. Tänk på att färdigmat inte skall ligga i frysen mer än max 2 mån.

  • katbeghan 11 augusti 2011

    Tack för era svar(Y){eat}

    Då kan jag servera henne god mat ett tag framåt iallafall! Fick till 8 portioner, så en gång i veckan borde bli så vi hinner inom 2mnd. Perfekt!

  • Starborg 11 augusti 2011

    Jag tycker inte att kokt potatis är nån höjdare att frysa, det brukar bli så vattnigt! Men att frysa in det andra och koka potatis till när man tar det från frysen kan jag hellre rekommendera. :)

  • husmusen88 11 augusti 2011

    Potatis är inte gott när det varit fryst, samma gäller ägg tycker jag.
    Men det är inte farligt att äta.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.