Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa ogräddad pizzadeg??

  • safir74 11 september 2009

    Som rubriken lyder så undrar jag ifall man kan frysa pizzadeg som blir över och som är ogräddad. Jag har just nu pizzadeg på jäsning som strax ska bakas ut. Av storleken att döma så kan det hända att det blir deg över.
    Någon som vet ifall det går??

    Tack på förhand Safir

  • familjenlundin 11 september 2009

    Japp det går :)

  • safir74 11 september 2009

    Vad bra :p
    Tackar(Y)

  • AnneNi 11 september 2009

    Jag brukar kavla ut små fyrkanter och lägga i tomatsås, skinka ost o eventuellt andra tillbehör o vika ihop till piroger. Perfekt värmemat om man behöver det.

  • jimboz 11 september 2009

    Jag har fryst både runda degklumpar och utkavlade och det går fint som snus.

  • boz1965 11 september 2009

    Skrivet av safir74 den 11 sep 2009

    Som rubriken lyder så undrar jag ifall man kan frysa pizzadeg som blir över och som är ogräddad. Jag har just nu pizzadeg på jäsning som strax ska bakas ut. Av storleken att döma så kan det hända att det blir deg över.
    Någon som vet ifall det går??

    Tack på förhand Safir


    Går alldeles utmärkt.

  • safir74 11 september 2009

    Tackar så mkt allihopa. Denna gång gick allt åt faktiskt men bra att veta till en annan gång:D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.