Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa Potatisgratäng

  • Gul13 8 juni 2010

    Kan man frysa egengjord potatisgratäng? Det finns ju frusen att köpa. Erfarnheten säger mig att det verkligen inte är någon hit att frysa vanlig kokt potatis så kan man göra det med potatisgratäng tro?

  • jimboz 8 juni 2010

    Visst kan du frysa gratängen men det är när du värmer upp den som den kan tappa i smak, fettet separerar lätt så den blir blaskig..Värm den i mikron men inte för länge...

  • Mellanbellan 8 juni 2010

    Jag fryser ofta in matdosor när jag har gratäng och kött över. Så gott att hitta en sån dosa en vanlig vardag {eat}

  • Gul13 10 juni 2010

    Tack för era svar. Nu ligger den i frysen.
    Mellanbellan: Vid närmare eftertanke har jag ju gjort matdosa och lagt i frysen med potatisgratäng tidigare och det har ju funkat bra. (Y)

  • Rumpkullan 11 juni 2010

    Jag brukar värma ugnen först till 175 grader och sen stoppa in frysta potatissaker direkt från frysen.
    Det tycker jag ger bäst resultat.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.