Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Frysa selleri??

  • Lisa35 21 april 2010

    Är det någon som vet om det går bra att frysa selleri? Hur i så fall...ska man skära ner den i små bitar eller hel som den är? Hur lång kan hållbarheten i så fall vara i frysen??

  • saxa 21 april 2010

    rot- eller blek-selleri?

  • Lisa35 21 april 2010

    Stjälkselleri brukar det stå på påsen jag köper :)

  • saxa 21 april 2010

    Kärt barn har många namn i min värld heter den blekselleri. På din fråga vet jag inte, jag försöker jämföra andra grönsaker och frukter men inte riktigt jämförbart med det jag har erfarenhet av.

    Säkert någon annan som har koll på det, hoppas jag.

  • The_mama97mia 21 april 2010

    Jag skulle tro det går bra att frysa skivad, ingår väl i en del wokgrönsalsblandningar

  • The_mama97mia 21 april 2010

    ...förresten såg på Nakne kocken att man ska skala av det yttersta skalet på sellerin, samt botten. SÅ gör jag nästa gång...

  • jimboz 21 april 2010

    Här är en liten sida om frysen..
    http://www.djupfrysningsbyran.se/om_djupfryst/fragor_svar.html

  • asasto 21 april 2010

    Stjälkselleri/blekselleri går bra att frysa rå och skivad. Den frysta sellerin funkar bra i soppor och grytor men ska man göra sallad el dylikt är det nog godast med färsk ofryst selleri.

  • Lisa35 21 april 2010

    Tack så jättemycket för hjälpen!! Ska genast gå och skiva det som är kvar och stoppa i frysen tills nästa gång jag skall göra min räkpanna :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.