Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gammal flintastek i frysen,

  • davvs 21 juni 2012

    Har hittat en flintastek med ett slutdatum på 03-07-11, vilket är ett år gammalt snart. Skulle man kunna använda denna, Har legat i frysen sen jag köpte den. Eller är det bara att slänga den? =) Tacksam för ett svar.

  • Bumbis 21 juni 2012

    Släng den. Flintastek är fett och det härsknar även om den ligger i frysen. Vet att flera säkert kommer att svara att du ska tillaga den och smaka och lukta. Varför slösa energi och tid på något som ändå inte kommer att smaka som det ska.

  • davvs 21 juni 2012

    Skrivet av Bumbis den 21 jun 2012

    Släng den. Flintastek är fett och det härsknar även om den ligger i frysen. Vet att flera säkert kommer att svara att du ska tillaga den och smaka och lukta. Varför slösa energi och tid på något som ändå inte kommer att smaka som det ska.


    Hade dom aningarna som du säger, nu har jag fått höra det från en annan, slänge den nere i källaren och se fall nån granne ta utmaningen istället. =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.