Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gasbrännare--creme brulee

  • tankgirlie 1 april 2009

    Dum fråga kanske men vart köper man gas till sin gasbrännare?

    Jag fick en i julklapp och i helgen när jag skulle överraska med creme brulee blev det pannkaka av det hela eftersom jag tagit förgivet att det ingick gas i brännaren vilket inte var fallet :)

    Någon som vet?

  • Wienna 1 april 2009

    Clas Ohlson har :)
    De brukar ha den i kassan, så bara fråga kassören/kassörskan!

  • tankgirlie 1 april 2009

    Tack för tipset, har lite långt till ett claes olsson tyvärr, någon mer som vet?

  • chrillec 1 april 2009

    Var bor du? Borde dom inte ha gas där dom säljer brännare? T.ex. på Inspiration eller Duka?

  • katten4 1 april 2009

    Bensinmackar!

  • The_mama97mia 1 april 2009

    Precis, OK, Q8 Statoil, m fl. Jag köper kolsyrepatroner där. Dom brukar ha som ett förråd utomhus som är märkt med symbol för brännbar gas...

  • Gnurf 1 april 2009

    Till små brännare oxå!?? Annars vore det ju coolt med en Husvagnsgasoltank kopplad till lilla gasbrännaren när man svetsar av puddingarna....:D Lite overkill sisådär....

    Skrivet av mama97mia den 1 apr 2009

    Precis, OK, Q8 Statoil, m fl. Jag köper kolsyrepatroner där. Dom brukar ha som ett förråd utomhus som är märkt med symbol för brännbar gas...

  • gazellen 1 april 2009

    annars kan man köpa i sin järnhandel och i vissa välsorterade stormarknader

  • mariaengstrom 1 april 2009

    Man kan fylla dom med gas från en burk. Ser ut som en hårspraysburk. Samma gas som man kan fylla på vanliga tändare med. Finns säkert på de flesta mackar.

  • tankgirlie 2 april 2009

    Oki, tack så mycket för tipsen, Duka har slagit igen där vi bor men jag får bege mig till en mack :)

  • redd 3 april 2009

    Om det är vanlig tändargas så har dom flesta koisker där jag bor det.

  • Lurvaz 3 april 2009

    John Wall på Regeringsgatan 44

  • zorbaz 10 november 2010

    Det kan även finnas i byggaffärer för där har de med gasbrännare

  • Amika 10 november 2010

    Skrivet av Gnurf den 1 apr 2009

    Till små brännare oxå!?? Annars vore det ju coolt med en Husvagnsgasoltank kopplad till lilla gasbrännaren när man svetsar av puddingarna....:D Lite overkill sisådär....

    Skrivet av mama97mia den 1 apr 2009

    Precis, OK, Q8 Statoil, m fl. Jag köper kolsyrepatroner där. Dom brukar ha som ett förråd utomhus som är märkt med symbol för brännbar gas...



    *ASG* :DD
    Jag lovar att du har en sån, robust och manlig norrlänning som du är! ;) Ha ha ha! Jag kan riktigt se det framför mig! :D

  • sikaal 10 november 2010

    Skrivet av Gnurf den 1 apr 2009

    Till små brännare oxå!?? Annars vore det ju coolt med en Husvagnsgasoltank kopplad till lilla gasbrännaren när man svetsar av puddingarna....:D Lite overkill sisådär....

    Skrivet av mama97mia den 1 apr 2009

    Precis, OK, Q8 Statoil, m fl. Jag köper kolsyrepatroner där. Dom brukar ha som ett förråd utomhus som är märkt med symbol för brännbar gas...


    Använder inte du svets {question}:D

  • Cassiopeya 10 november 2010

    Skrivet av Gnurf den 1 apr 2009

    Till små brännare oxå!?? Annars vore det ju coolt med en Husvagnsgasoltank kopplad till lilla gasbrännaren när man svetsar av puddingarna....:D Lite overkill sisådär....

    Skrivet av mama97mia den 1 apr 2009

    Precis, OK, Q8 Statoil, m fl. Jag köper kolsyrepatroner där. Dom brukar ha som ett förråd utomhus som är märkt med symbol för brännbar gas...


    Bästa kommenteraren ever på MK :DD

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.