Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gelatin - återanvända?

  • piusamadeusmozart 5 april 2009

    Min dotter bakade fruktkakor med gelatin igår men det blev en halv kastrull gelatin över. Idag sätter hon igång igen och undrar därför om man kan ev. värma upp gelatinet eller på annat sätt lösa upp det igen till dagens bak.

  • piusamadeusmozart 5 april 2009

    Ingen som vet fòrstàr jag.
    Men det blev en hàftig kaka med citronkràm istàllet. Det àr inte alla som har en 16-àrig konditor i hemmet kan jag tro. Men ibland sà blir det fel pà proportionerna, fòr mycket gelatin t.ex.. Frukten (jordgubbar mm) som blev òver fràn tàrtbaket igàr kommer att bli en fruktsallad i eftermiddag. Nu ska vi àta lammkotletter och ònkar er en glad pàsk àven om det àr i fel tràd.
    Pius

  • boz1965 5 april 2009

    Skrivet av piusamadeusmozart den 5 apr 2009

    Min dotter bakade fruktkakor med gelatin igår men det blev en halv kastrull gelatin över. Idag sätter hon igång igen och undrar därför om man kan ev. värma upp gelatinet eller på annat sätt lösa upp det igen till dagens bak.


    Har inte själv testat, men det borde inte vara några problem.

  • annelieberggren 5 april 2009

    Sätt in receptet på tårtan och bild så vi får se och smaka (Y)


    Skrivet av piusamadeusmozart den 5 apr 2009

    Ingen som vet fòrstàr jag.
    Men det blev en hàftig kaka med citronkràm istàllet. Det àr inte alla som har en 16-àrig konditor i hemmet kan jag tro. Men ibland sà blir det fel pà proportionerna, fòr mycket gelatin t.ex.. Frukten (jordgubbar mm) som blev òver fràn tàrtbaket igàr kommer att bli en fruktsallad i eftermiddag. Nu ska vi àta lammkotletter och ònkar er en glad pàsk àven om det àr i fel tràd.
    Pius

  • Maria_johansson 7 april 2009

    det går jätte bra.. gick också konditori.. man får lära sig det när man gör mycket tårtor med gelatin uppe på.. ha de toppen..

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.