Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Gjutjärnspanna att steka i och servera ur

  • Cayene 27 juni 2011

    Har den senaste tiden varit på olika restauranger som serverat sina rätter i rykande heta gjutjärnspannor. Jag skulle vilja ha några sådana hemma när vi har gäster men var kan man köpa dom? Är det någon som vet??

  • The_mama97mia 27 juni 2011

    Hjälp oss, beskriv storlek, ungefärlig mått, kanter? handtag? ÄR det grytor eller portionsgrejer?
    Jag har en stor gjutjärnsgryta på en 4-5 liter som jag ibland sätter på bordet om jag serverar köttgryta, men antar att det är ngt annat du menar???

  • Cayene 27 juni 2011

    Såklart ni måste veta :)

    Det ser ut som en vanlig stekpanna men något mindre, större än en assiett men något mindre än en vanlig tallrik. Hela pannan är av gjutjärn, alltså handtaget också. Jag har en bild som jag kanske kan ladda upp nånstans och länka till. Men det får bli imorgon är på väg till kudden nu.

  • jas65 28 juni 2011

    Skeppshult har du kollat där?

  • boz1965 28 juni 2011

    Håller med. Skeppshult kan rekommenderas!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.