Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Glassmaskin

  • Kicki8 1 september 2008

    Har en liten undran,Hur mycket använder ni er maskin?
    Är det en bra investering eller är det ännu en grej som börjar stå och samla damm?

  • matis71 1 september 2008

    Fick en glassmaskin för 15 år sen. Har aldrig använt den. Men hört att glassen blir goood.:)

  • Smulpajen 1 september 2008

    Har inte använt min dom senaste 4-5 åren. Men jag tänker på den till och från:p(L) Jag skulle inte vilja vara utan den heller för det blir underbart god glass. Nu blev jag påmind och tror jag får damma av den snart igen!

  • Wildthing 1 september 2008

    Jag har en som jag använder relativt regelbundet (varannan månad i alla fall). Man kan inte bara göra god glass utan även lite annorlunda smaker som blir en bra snackis vid middagar.

  • Suddisen 1 september 2008

    Jag andvänder min då och då blir helt underbar glass

  • segerwitch 1 september 2008

    :'(Tyvärr! min ligger och skräpar, var roligt i början! tror det är två år sen den användes:(

  • Wombat04 1 september 2008

    Jag använder min jämt och ständigt, mest för sorbet faktiskt, men både det och glass blir underbart gott. Jag har två frysblock så jag kan göra dubbel sats, den ena efter den andra. Så jag tycker definitivt att det är en bra investering!

  • Kicki8 1 september 2008

    Jag slog till hittade en glassmaskin på rea. Så här ska testas recept.
    Det är ju oftast roligast i början så vi får väl se:)

  • redd 3 september 2008

    Har en som ligger i någon låda på vinden skulle jag tro.

    Men använde den ganska flitigt en varm sommar. Juice och sedan i med lite alkohol var ett bra avstamp när man kom hem från jobbet och väntade på att det skulle bli kväll och dags för krogen.

    Så absolut inget fel på sorbeten men eländet tar ju plats och är hyggligt omständigt att rengöra (framförallt isblocket)

  • jessicaalm 4 september 2008

    Har vunnit min men aldrig använt den :(:o

  • annnil 4 september 2008

    Jag använder min periodvis. Har haft den i ca 15 år. Glassen blir helt underbart god men är väl kanske inte den nyttigaste vad det gäller kaloriinnehåll, men å andra sidan vet man exakt vad som finns i (bara naturliga ingredienser). Jag har också 2 frysblock, bra när man ska ha gäster eller om man är en större familj. Ska nog plocka fram min nu, det var ett tag sen.

  • ros 4 september 2008

    :)Vi använder våran periodvis.
    Särskilt när det är fint väder
    Fördelen är att man vet vad glassen innehåller när man gör den själv.
    Köpt glass blir man avskräckt av att bara läsa innehållsförteckningen(Y)(Y)(Y)

  • UllaBrittW 4 september 2008

    Gjorde jordgubbsglass och chokladglass(L)(L)(L)
    Oj så gott det blev.

  • Babzan 9 september 2008

    Min glassmaskin har stått och samlat damm i flera år nu. Glassen blev jättegod men tyvärr blev det inte så stor mängd.:p Vi är fem i familjen som älskar glass och vill ha mycket!!!!(Y) Det finns så mycket att välja på i frysdiskarna så vi köper hellre än krånglar till det...(L)

    Ska man bjuda på middag kan det förstås vara trevligt att bjuda på hemmagjord glass!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.