Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

God dressing??

  • lottabergstrom 21 september 2009

    Är det någon som har en riktigt god dressing.... till sallad mm. Jag vore så tacksam för det!! Soliga tack!!

  • karin99 21 september 2009

    Hej, jag brukar använda denna enkla dressing till det mesta: 1 msk vitvinsvinäger, 3 msk olivolja, lite vatten, 1 tsk dijonsenap, salt, peppar och gräslök.

  • Bumbis 21 september 2009

    Min gosdaste dressing: 4 msk olja, 2 msk vitvinsvinäger, 1 pressad vitköksklyfta, 1 tsk italiensk salladskrydda. Supergod.

  • Glitterfia 21 september 2009

    Min favorit just nu är :
    Olivolja med citronsmak
    Balsamvinäger
    Serverar direkt ur flaskorna, slår på lika delar över salladen på tallriken och kryddar lite med havsörtsalt eller anna favorit.
    Sååå goootttt och enklare kan det inte bli (L)

  • Ulrika91 21 september 2009

    Jag använder mig av olivolja, vitvinsvinäger, italiensk salladskrydda och grovkornig senap (det gör att den binder sig perfekt och inte skär sig).(H) En pressad vitlöksklyfta i gör också gott. Jag höftar alltid(och jag prickar alltid in perfekt(L)), förvarar det i en flaska i kylen och har till sallader.:)

  • escarboucle 21 september 2009

    Jag är inte så glad för vinäger, så jag gör en citronette: 2 tsk olja och 1 tsk pressad citron sen italiensk salladskrydda, nymald peppar och en liiiten nypa socker! Bara att vispa ihop o blanda med sallad. Brukar också göra mycket på en gång och förvara i kylen.

  • Lenkan 21 september 2009

    Jag brukar blanda en skvätt rapsolja med några matskedar pressad citron, blanda i salt, svartpeppar och dragon. Mycket fräscht och syrligt!

  • Roggan 21 september 2009

    Om du vill ha dressingar baserade på mejeriprodukter... Här kommer två av mina favoriter. Brukar använda dem som kalla såser till grillat, men funkar även till annat.
    Roggans bästa grillsås
    Grillsås med vitlök

  • The_mama97mia 21 september 2009

    Jag gör ibland en vinägrett till typ kruksallad - skrev jag rätt nu? - och då använder jag rödvinsvinäger -
    en klick dijonsenap, en skvätt rödvinsvinäger, en pressad vitlöksklyfta, vispa ihop, droppa i olja gärna god olivolja men funkar med rapsolja eller majsolja med. Salt o peppar, o SEN knepet är att ta i en skävtt grädde för att binda ihop såsen. SÅ gott, sen vänder du ner salladbladen i skålen du gjort dressingen i.

  • Roskerstin 21 september 2009

    Här kommer mitt förslag, finns i min kokbok och heter 'Mormorsås'

  • MAMMAMIA46 22 september 2009

    Min bästa salladsdressing

    1 dl socker, 1 tub (125 g) mild svensk senap, ½ dl vinäger, 2 st vitlöksklyftor, ½ tsk salt och 3 dl rypsolja. Späd ut med vatten till önskad koncistens!

    Den här dressingen är favoriten i vår familj. Den brukar jag också göta till basarer och den har haft strykande åtgång.

  • Eery 22 september 2009

    brukar inte äta dressing så ofta men när det blir av blir det smaksatt turkisk (eller grekisk) yoghurt
    smaksatt så det passar till sallladen och maten

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.