Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

gott matbröd??

  • 7 april 2000

    Har Ni bra recept på goda matbröd? Jag bakar varje vecka men har tröttnat lite på de sorter det oftast blir - rågsiktskakor eller en mantagervadmanhavervariant..

  • 7 april 2000

    Jag har provat det som finns i kokboken, Medelhavsbröd. Det är enkelt och underbart gott nybakat. När jag haft färska kryddor har jag även lagt med det.

  • 8 april 2000

    Olivbröd!50 g jäst5 dl vatten1/2 dl olivolja2 msk gourmet- el havssalt100 g hackade/skivade gröna oliver1 kg vetemjöl100 g Pecorino el färsk Parmesanvispat äggoregano, rosmarin, timjan (färskt ger alltid bästa resultat!)Smula och blanda jästen med ljummet vatten. Tillsätt alla ingredienser. Arbeta degen och låt jäsa. Knåda på nytt och forma till dina bröd.Pensla med äggen och strö över kryddorna. Grädda på bakplåtspapper 30 min mitt i ugnen 200C.Servera med olivolja och saltet!Maria

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.