Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

gott med keso?

  • permat 23 oktober 2008

    har nyss kommit på att det e rätt gott med keso...
    men skulle vilja äta det på något annat sätt än direkt ur paketet... =O)
    Vad är det godaste ni gjort eller gör med keso?

  • Disen 23 oktober 2008

    Javisst är det gott med Keso. Här är ett recept som jag tycker är jättegott.:D

    Keso omelett

  • stinta 23 oktober 2008

    Det här brukar vi använda ofta tillsammans med grillat, men går bra till vad som helst.
    Majsröra
    Även gott att blanda i frukter, apelsiner, äpplen, druvor och mycket annat

  • sajoh69 23 oktober 2008

    Jag brukar blanda keso med kaviar och purjolök. Detta har jag som smörgåspålägg (Y)

  • martina63 23 oktober 2008

    Gör en fruktsallad! 1banan,ett äpple och en apelsin, skär allt i småbitar. Blanda. Häll äver ett par matskedar naturell keso och eventuellt lite hackad mandel eller andra nötter.
    Jätte god snabblucnch eller mellis.:)

  • majamia 23 oktober 2008

    Varma mackan

    Detta är en favorit hemma hos oss

  • Atiin 23 oktober 2008

    Keso, mums. Blanda keso med krossad annans så får du en super god efterrätt. Annars keso med kanel är jätte gott till fruktsallad, istället för glass/grädde. Keso på smörgås med lite örter.
    Keso fungerar till allt. (Y)

  • ylwa 23 oktober 2008

    Jag brukar blanda Keso med tonfisk i olja, purjolök, Italiensk salladskrydda, lite majonäs och ha det på rostat bröd. (Y) ( Använde Cremè freschdressing i förut men den går ju inte att få tag i mera.)

  • Smulpajen 23 oktober 2008

    Det här måste vara det godaste jag gjort, åtminstone som jag minns:p

  • zudette 23 oktober 2008

    Jag tycker Keso är gott som det är, naturell - äter den gärna som tillbehör till en varm macka eller till en bit paj. Jag använder den istället för dressing till salladen - mycket matigare och nyttigare (känns det som i alla fall). Jag sätter keso och kokt ägg på min frukostmacka och på den sätter jag gärna lite smak med italiensk salladskrydda! (Y) .......men jag ska definitivt prova de recept som lagts fram här som förslag - ser toppengott ut!!!(Y)

  • EowynUndomiel 23 oktober 2008

    En grej man kan göra är att bara göra en väldigt enkel macka med det. En skiva gott fullkornsbröd, en skiva skinka, några salladsblad och så en stor klick keso. Väldigt enkelt och fräscht. (Y)

  • Eery 23 oktober 2008

    Vill minnas att jag har keso i min vegetariska lasagne vid nått tillfälle...:o jommer inte ihåg hur det blev så den utmärkte sig i vilket fall inte

  • matvraket 23 oktober 2008

    Jag brukar blanda keso med hackade torkade aprikoser, hackade hasselnötter och lite honung. Toppengott mellanmål!(Y)

  • emaxen 23 oktober 2008

    :pJag brukar blanda i keso i köttfärsen bdet blir jättegott(Y)

  • The_mama97mia 23 oktober 2008

    Jag brukar ha i keso när jag gör äggröra i mikron. Har keso i paj-äggstanningar som smulpajens recept ungefär, kolla in mina minipajer, mkt saftig o gott med sån fyllning.
    Ibland tar jag keso, kaviar o purjolök o gör varma mackor i smörgåsjärn, blir magrare variant av mina feta 70-talsmackor.
    Tips - Lidls cottage cheese kostar hälften så mkt o är krämig o fin, finns även med no fat liksom.
    (jag vet att jag ofta rekommenderar en del Lidl grejer, men NEJ jag jobbar inte där.... FÅr ingen provision heller haha, tycker bara att en del produkter som finns är prisvärda och bra!)

  • famsallstrom 23 oktober 2008

    Hejsan..
    Jag har ett super gott recept med fiskbullar och keso. Tycker du om fiskbullar MÅSTE du pröva det. Om du inte gillar fiskbullar så tycker jag ändå att du ska testa det. Försökte infoga receptet men klarade inte av det :(
    Sök på Kalles hummerfiskbullar Hälsningar Siv.

  • Ysi 23 oktober 2008

    keso med skivad banan och lite kanel på. såå himla gott, mättande, nyttigt och enkelt :)

  • Tomine 25 februari 2013

    Insamlade kesoförslag

    Keso med löskokt ägg
    Keso med strimlad frukt
    Keso med bitar av apelsin och eventuellt lite funlight apelsin
    Keso med kiwi
    Kesomed rivet äpple, kanel, malen kardemummaoch eventuellt honung el sötningsmedel
    Keso med örtkryddor, citronsaft och räkor eller tonfisk
    Keso med stekt kyckling, mango chutney, curry, samt salt & peppar
    Keso med vaniljsocker, jordgubbar och solroskärnor
    Keso med lingonsylt
    Keso med majs och tonfisk
    Keso med kanel och banan
    Keso med rostad kokos och passionsfrukt. Cheescake-feeling på den
    Keso med tonfisk och en tesked aivar relish. Till det några mangobitar
    Keso med lite linfrön och hackade valnötter, honung (går även utmärkt med sötningsmedel) och en liten liten skvätt mjölk för konsistensen.
    Keso med skivad banan
    Keso med torkad frukt
    Keso med majs
    Keso med krossad ananas
    Keso med hackade torkade aprikoser, hackade hasselnötter och lite honung. Toppengott mellanmål!

    {handshake}

  • rosatalo 25 februari 2013

    Jag tycker att Keso naturell är gott som pålägg med massor av klippt smörgåskrasse i, tillsammans med ett par tomatskivor. Enkelt, snabblagat och väldigt fräscht.

  • bjoli198 25 februari 2013

    Jag brukar blanda keso i när jag gör pastagratäng, som komplement till bechamelsåsen.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.