Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grillbuffé

  • bengtkock 17 april 2011

    Hej
    Jag planerar för en större grillbuffé och min fråga är om det går att varmhålla det grillade i ugnen utan att smaken försämras. Lämplig temperatur? Ska det svepas in i folie eller ligga öppet?

  • Pinglan52 18 april 2011

    Jag tror att du kan varmhålla i ugn i ca 75 grader i ca 30 minuter, det är så vi gör på mitt jobb. Om du har det insvept i folie tror jag att det grillade kan bli utan grillytan dvs det krispiga försvinner. Det bästa är nog om du provar ett par dagar innan du ska ha buffén. Annars är det väl trevligt om man grillar under tiden gästerna förser sig med tillbehören, de kalla rätterna osv. Jag skulle nog låta gästerna få grilla själva så har jag gjort och det är mycket populärt att välja sitt eget kött, korv, kyckling, fisk eller vad man nu har. Alla pratar med alla och korvarna blir brända och skratten klingar! Lycka till med din grillbuffé, hälsar Pinglan52.

  • MosterNettan 19 april 2011

    Skrivet av Pinglan52 den 18 apr 2011

    Jag tror att du kan varmhålla i ugn i ca 75 grader i ca 30 minuter, det är så vi gör på mitt jobb. Om du har det insvept i folie tror jag att det grillade kan bli utan grillytan dvs det krispiga försvinner. Det bästa är nog om du provar ett par dagar innan du ska ha buffén. Annars är det väl trevligt om man grillar under tiden gästerna förser sig med tillbehören, de kalla rätterna osv. Jag skulle nog låta gästerna få grilla själva så har jag gjort och det är mycket populärt att välja sitt eget kött, korv, kyckling, fisk eller vad man nu har. Alla pratar med alla och korvarna blir brända och skratten klingar! Lycka till med din grillbuffé, hälsar Pinglan52.


    Så gör vi också när vi är många, vi lånar ihop flera grillar så att det inte blir för mycket köbildning. Det är ju trevligast om alla får sitta till bords någorlunda samtidigt.

  • knyppeltanten 19 april 2011

    Om man varmhåller i folie blir köttet bättre, knaprigheten behålls och köttet blir saftigare. Praktiskt när man är många men bara har en grill.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.