Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grumlig olja

  • Nettan75 7 december 2009

    Hej allihop =)

    Häromdagen så skulle jag göra lite smaksatt solrosolja, och det gick jättebra. Jag hällde upp på flaskor och lät svalna. Men nu efter 2-3 dagar så har oljan börjat grumla sig, och jag vet inte vad det beror på.
    Den står i rumstemperatur och jag har haft i timjan och chili som dekoration. Nån som vet varför den blitt grumlig, och om det gåt att fixa?

  • Nettan75 10 december 2009

    Ingen som har nåt bra tips?

  • jimboz 10 december 2009

    Näää !

    Skojade bara :)

    Kan det vara så att du har lagt i ingredienser som innehåller vätska, för då separerar oljan vattnet och då får man sila eller skeda av så gott det går eller ställa kallt så det lägger sig överst och sen skeda av det.

  • Nettan75 11 december 2009

    Ahh ok.. Jo både timjan och chilin var ju färsk när jag stoppade i dem.. hmm.. ska genast testa att ställa flaskorna i kylen då =)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.