Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Grytor

  • 10 november 2005

    Jag har tänkt köpa nya grytor. Vad rekomenderar ni? Fissler, Demeyere eller någon annan.

  • Eery 29 oktober 2008

    är den här tråden obesvarad???:o
    nån borde ju kunna ha åsikter om grytor

  • carham 29 oktober 2008

    Både Fissler och DeMeyer är bra grytor om du vill ha riktig kvalitet - grytorna är anpassade för induktion och gasspis och är näst intill outslitliga. Jag tror inte att du hittar bättre alternativ!

  • festmaten 29 oktober 2008

    Ha-ha:p
    när jag såg rubriken trodde jag det var recept på goda grytor i höstmörkret!!!!

    Tyvärr har jag inget tips att komma med!

  • Eery 29 oktober 2008

    men den är igång igen(H)

  • Tillberga 30 oktober 2008

    Skrivet av kalasmad den 29 okt 2008

    Ha-ha:p
    när jag såg rubriken trodde jag det var recept på goda grytor i höstmörkret!!!!

    Tyvärr har jag inget tips att komma med!


    jag oxå och blev lite besviken :'(

    men jag skall leta vidare (H)

  • boz1965 30 oktober 2008

    Skrivet av Ilona den 10 nov 2005

    Jag har tänkt köpa nya grytor. Vad rekomenderar ni? Fissler, Demeyere eller någon annan.


    Jag hade valt Fissler. Men vill du ha ett alternativ som inte är lika dyrt, men som ändå håller hög kvalité så ta en titt på Hackmans sortiment. Fast ICA's Prima Cookery-serie är inte kattskit det heller - i förhållande till priset.

    Men när det kommer till stek-/grilljärn och stekgryta så är det bara Skeppshult som gäller för mig. Det är 100% svensktillverkat gjutjärn med en kvalité som gör att dina barnbarnsbarn kommer att ha lika mycket glädje av dem som du - om du sköter dem väl... Jag har gammelmormors järngryta och använder den ofta. Den är precis lika bra nu som den dag den var ny. Behöver jag ens säga att den är min käraste ägodel när det kommer till köksattiraljer? (L)

  • boz1965 30 oktober 2008

    Ska väl också tillägga att Global-knivarna också är bland mina favoriter i köket. Bra knivar är A och O. Att stå och "fjatta" med en Sveico-kniv för 49kr på CityGross är inte riktigt min grej.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.