Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HÄRLIGA FREDAG! Vad äter ni för gott ikväll?

  • irrevirre 22 oktober 2010

    Efter att ha varit förkyld och haft kass matlust i en vecka skall vi grilla:
    Miamiburgare

    Fast jag håller mig inne när det grillas, det får mannen sköta{beauty}

    Vad står på menyn hos er?

  • Ulrika91 22 oktober 2010

    Mamma fyller år idag, men som alla andra gånger då hon fyllt 25 så vill hon inte fira det! {cute}

    Men det blir nog lite mys framför tvn, popcorn, ölkorv till mig och kanske några goda nötter.

  • irrevirre 22 oktober 2010

    Åhhh. då är ni nästan jämngamla Ulrika91o)

  • Ulrika91 22 oktober 2010

    Skrivet av irrevirre den 22 okt 2010

    Åhhh. då är ni nästan jämngamla Ulrika91o)


    Precis, det är lustigt detdär!Jag blir bara äldre och hon blir bara yngre!{giggle}

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Ikväll blir det supermys här hemma{messed} Massa olika sorters goda salami och skinka, ost och kex, vitlöksbröd, grönsaker och så rött vin så klart...ska bli såååå trevligt{curl-lip}

  • mattjejen 22 oktober 2010

    Jag ska ut på Thairestaurang å äta me mina jobbarkompisar{eat} får se vad det blir för smarrigt...

    Önskar alla en trevlig å mysig fredagskväll(L)

  • 123Linnea 22 oktober 2010

    Idag kan man välja mellan två menyer hos oss. Antingen laxtimbal till förrätt, kantarellsoppa till varmrätt (är kanske en förrätt det med, men... ) och tobleronermousse till dessert -
    eller snittar med skinka, lax och potatis och till dessert även i den menyn; tobleronemousse.
    Festlig laxtimbal
    TOBLERONEMOUSSE

  • Cassiopeya 22 oktober 2010

    Skrivet av 123Linnea den 22 okt 2010

    Idag kan man välja mellan två menyer hos oss. Antingen laxtimbal till förrätt, kantarellsoppa till varmrätt (är kanske en förrätt det med, men... ) och tobleronermousse till dessert -
    eller snittar med skinka, lax och potatis och till dessert även i den menyn; tobleronemousse.
    Festlig laxtimbal
    TOBLERONEMOUSSE


    Jaha och där blev det bestämt vad vi ska gotta oss med efter vår lilla "buffé" Tobleronemousse såklart {kiss} Tusen tack för tipset 123Linnea(Y)

  • essim 22 oktober 2010

    Kinesisk böngroddsgryta

  • Josses 22 oktober 2010

    Här ska det serveras chicken nuggets med sötsur sås och ris.
    Äldsta dotterns önskemål i flera veckor nu och äntligen blir hon bönhörd!
    Troligast blir det ett glas vin till för oss stora och saft till halvvuxingarna våra.
    Chips framför tv:n lite senare och kanske lite mer sprattelvatten...
    En Irish coffee skulle inte sitta helt fel känns det som.

  • lena4 22 oktober 2010

    Fläskfilè stekt i skivor. Potatisgratäng med gullök och vitlök och grädde.
    Sallad och köpt beasås.
    2 starköl till det.
    Marabo helnöt 200 gr delar vi på till efterrätt under kvällen

  • Memelie 22 oktober 2010

    Sambon är i Göteborg på konsert, så jag skämde bort mig med pizza :)

  • amoz 22 oktober 2010

    Kände inte för att stå vid spisen efter jobbet utan det blev pizza och ett gott glas (eller två) rött vin.
    I morgon däremot ska jag fixa min 60-talsmiddag för våra vänner.
    Jag har bestämt menyn nu.
    Det blir en klassiskt västkustsallad till förrätt coq au vin till huvudrätt och päronhalvor med after eight till dessert.

  • LEDIVO 22 oktober 2010

    Det här kände vi för idag. Doftade gott i hela köket
    Thaiwok med kyckling och nudlar

  • Majainorr 22 oktober 2010

    Beordrad övertid på jobbet, så det blev ett exrtra eftermiddagsskift ikväll. Den medhavda matlådan bestod av pastagratäng.

  • Disen 22 oktober 2010

    Blev sååå sugen på kräftor igen så det fick det bli. Hade goda ostar, kex, vitlöksbröd och västerbottenpaj till. Nu är man mätt o go. Snart dax för "bingen".

    Tobleronemoussen hade vi förra helgen och den är en fröjd för gommen. {laugh}

  • Amika 22 oktober 2010

    Vi åt varsin hemgjord wrap med sallad, dressing, lök och quornbitar! :)
    Hur mumsigt som helst! :)

  • skatmara 23 oktober 2010

    Wok med kyckling och grönsaker. Jasminris till

  • lena4 23 oktober 2010

    Irenes ugnskyckling

    Detta görs ofta hos oss.

  • Marre73 23 oktober 2010

    Ikväll blev det Helstekt revbensspjäll med sås, potatis och broccoli(Y)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.