Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Haggis?

  • 21 februari 2001

    Vad är rätten Haggis för något? Någon som vet?

  • 21 februari 2001

    Hujedamej!Haggis är finhackat fårhjärta, lever och lungor, lök, havremjöl som packas i en fårmage!, och kokas i buljong.En skotsk nationalrätt som nog kräver en hel del wiskey att sköljas ned med. Hujedamej! / SaltaKatten

  • The_mama97mia 26 augusti 2008

    Än en gång hittat en gammal (antik!) tråd, men jag fortsätter i denna i alla fall.
    Nyss hemkommen från Skottland söker jag recept på HAGGIS, men i förenklad form, dvs vill inte pula med komage eller fårmage.
    Sökt på nätet o det verkar som att det ska kunna gå att köpa Haggis på burk i SVerige? Ngn som vet? Tacksam tips!

  • Boobiebird 29 augusti 2008

    Japp, det går att köpa på burk. Vart vet jag inte men en större matvaruaffär borde väl ha?

  • The_mama97mia 29 augusti 2008

    Skrivet av Boobiebird den 29 aug 2008

    Japp, det går att köpa på burk. Vart vet jag inte men en större matvaruaffär borde väl ha?



    OM du hittar det - tala om det för mig!!!!!! :)

  • monac 29 augusti 2008

    uf...vad är det för hemskt...jag bara ryser:'(

  • stepp567 29 augusti 2008

    Jag känner liikadant som monac:'( ryser vid tanken:(

  • bernit 29 augusti 2008

    Jag jobbade ett tag i Glasgow och provade på haggis till lunch i en paj - smakade helt OK !! och varför rygga tillbaka bara för hjärtat och lungorna är i litre större bitar än vad vi normalt äter dem när vi smaskar i oss t.ex Scans korvar eller blodpudding, V åga prova !!!

  • docbay 29 augusti 2008

    Helt klart värt att prova, åt en underbar variant i Chester i England en gång, påminde om något mellanting mellan köttfärslimpa och korvkaka med brunsås och buljongkokt savoykål med en pint Hurricane ale till.

    PS Omd är i nordvästra England så är Chester och puben The Albion Inn väl värt ett besökDS

  • docbay 29 augusti 2008

    Sorry ska vara Om du är i osv...

  • anluk 30 augusti 2008

    Nä det skulle jag nog inte prova................

  • Smulpajen 30 augusti 2008

    Ursäkta, men det där lät riktigt vidrigt...urk.....

  • The_mama97mia 30 augusti 2008

    ni vet inte vad ni missat... Jag skulle vilja ha en genväg till haggis bara. Man borde väl kunna hotta upp färdig pölsa? Måste testa men det kommer ju inte bli lika.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.