Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hållbarhet på lax?

  • hanna_s 22 mars 2009

    Jag tog upp lax ur frysen i torsdagskväll, vakuumförpackade bitar, och la i kylen för upptining, sen glömde jag bort den!
    Är den ok att laga till och äta idag, söndag, tror ni? Jag blev så osäker....

  • farmoringer 22 mars 2009

    Använd näsan är mitt förslag. Är säkert ingen fara, men man ska alltid använda näsan...:D

  • poffa 22 mars 2009

    Har du hanterat den rätt innan och tinat den i kylen så ska den nog hålla för tillagning utan problem.

  • The_mama97mia 22 mars 2009

    Jaaaaaaaaa... det är säkert OK....
    Jag funderar över kassler och hållbarhet... ni vet jag köpte en bit billigt o frös in, tinade upp o sen har det inte blivit av att tillaga... Men jag ska våga mig på ett doftprov. *Ler*
    Tycker allmänt att man lätt blir lite datumfixerad, slänger mkt mat tyvärr....

  • Nettan75 22 mars 2009

    Luktar det konstigt bör man släga det.. men kassler är ju "tillagad" så den borde hålla sig längre ändå, om den legat i kyl.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.