Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hemlagad korv

  • 7 januari 2004

    Hej!!Jag undrar om det finns någon som kan hjälpa mig med ett recept på hemlagad korv. Det ska inte vara fläskkorv eller julkorv, snarare en korv som går att röka o äta bar.Tar tacksamt emot många recept eller tips på var det går att hitta.Tack.....Helle

  • 7 augusti 2004

    Prova detta recept:FEMMARKERKORV2 kg renskuret oxkött2 kg renskuret kalvkött2 kg magert fläsk2 kg kokt kall potatis2 lit kokt kall mjölk2 kg 3mm stora späcktärningar360 gr salt10 gr salpeter40 gr vitpeppar100 gr sockerTillredning:Allt kött och potatis males på finaste rivskivan. Kryddorna och det övriga UTOM späcket iblandas därefter. Späcket iblandas för hand. Sprutas i rak- eller konsttarm, får hänga och taga färg, varefter den kallrökes 2-3 dygn.Lite syrlig smak och passar som smörgåsmat och att bräcka.Lycka till!Fler recept kan fås på: [email protected] typ av charkuterirecept som efterfrågas.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.