Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Herrmiddag!

  • 19 februari 2001

    Jag ska har herrmiddag till helgen! Snälla, ge mig tips och förslag, får ju impa lite på grabbarna!!

  • 19 februari 2001

    Svårt att veta hur hög din ambitionsnivå är, pris, ska det vara flera rätter etc. Min räddningsplanka när jag bjuder hem folk är marinerad lax på spett och saffransrisotto. Snyggt, enkelt, lite lagom trendigt, inte för dyrt. Laxen är laxfilé som du skär i kuber och marinerar i plastpåse över natten i pressad lime, en hackad chili, olja och vitlök. Sedan trär du upp kuberna på grillspett i bambu och steker någta minuter per sida innan servering.Risotto tar lite lång tid att förklara hur man gör här, men är en underbart krämig rätt på buljongkokt ris, saffran, smör och färskriven parmesanost. Kolla någon kokbok eller på nätet.

  • 19 februari 2001

    Jag har gjort Pasta Carbonara ett par gånger. Grädde, bacon och en rå äggula, perfekt!

  • 19 februari 2001

    Jag tycker du ska göra en kryddig och god chili con carne! Lite ölkrov som tilltugg och kaffedrinkar elelr kaffe och cognac till dessert!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.