Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hirsch?

• angie89 12 november 2009

Hejsan!
    Är det någon som vet om det heter hirsch eller hisch eller hirs eller.. jag hittar ingenting!

jag åt jättegoda hirsch(?)biffar förrut och försöker hitta recept på dessa, men det verkar helt omöjligt=(

någon som kan hjälpa till?

tack på förhand!

MVH /Angelica:)

• Gnurf 12 november 2009

Hirs tror jag det brukar stavas...inte att förväxla med "Hassschisss!??" om du någn gång skulle traska omkring längs kanalerna i Amsterdam!! :)

http://www.matklubben.se/recept/hirs

• busan37 12 november 2009

Jag sökte på hirsbiffar här på mk, fanns tyvärr bara ett recept

Hirsbiffar

• angie89 12 november 2009

Skrivet av Gnurf den 12 nov 2009

Hirs tror jag det brukar stavas...inte att förväxla med "Hassschisss!??" om du någn gång skulle traska omkring längs kanalerna i Amsterdam!! :)

http://www.matklubben.se/recept/hirs

haha tusen tack!!!! och nej det ska jag komma ihåg om jag komemr till amsterdam ngn gång:D

• boz1965 12 november 2009

Hirs? Det är ju sånnadäringa kolvar man köper till sin undulat. :p

• maria_wijk 12 november 2009

Skrivet av boz1965 den 12 nov 2009

Nog är det så, men det är ju även ett sädesslag tänkt som människoföda och inte bara till djurfoder :p

• Gnurf 12 november 2009

Undulat? Är inte det sånnadäringa som man köper till sina katter :o

• lenajeanette 12 november 2009

Tänk på att om du inte sköljer hirsen i varmt vatten noga kan smaken bli bitter.

• boz1965 12 november 2009

Skrivet av Gnurf den 12 nov 2009

Undulat? Är inte det sånnadäringa som man köper till sina katter :o

Mina katter är tuffa - de käkar järnspik till middag och har taggtråd till efterrätt. De skulle bara fnysa åt nåt så mesigt som en undulat. :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.