Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP matberedaren är DÖD

  • Tillberga 23 december 2007

    i går när jag höll på att göra godis i min matberedare
    LA DEN AV:@
    den var inte ny, från tidigt 80 tal men den var ju min vän:'((L)
    en liten smidig historia
    kunde köra en liten kakdeg, riva morötter och sånt
    men nu är den DÖD

    nu vill jag ha tipps på
    BRA matberedare

    god jul och kram på er alla
    Måd

  • evaldo 23 december 2007

    Vi har en liten behändig matberedare som klarar det mesta och det är Braun.
    Det går att riva smått och grovt skiva och mixa så vi är nöjd med den .
    Den är också relativt billig, jag tror det var omkring 600:-
    Det är lite sen , annars hade du kunna bett tomten att få en ny.
    Ha Ha. God Jul.

  • LillaJa 23 december 2007

    Köp i mellan dagarna då brukar det vara bra rabatter.

  • Okänd 23 december 2007

    Jag har också en Braun och den räcker bra för mig.Jag instämmer med krägga att kolla priserna i mellandagarna,då kan du göra riktiga fynd.

  • evaldo 23 december 2007

    Visst jag håller med om att vänta tills rean. Kan spara hundralappar då.

  • Tillberga 23 december 2007

    har ni några förslag på vilken modell och så
    vad har ni själva?
    är ni nöjda med den?

    så jag inte köper nått som är galet
    Måd

  • evaldo 23 december 2007

    (N)Jag vill be om ursäkt för att jag uppgav att min matberedare heter Braun,
    Den heter Bosch.
    Jag vet inte var jag fick Baun ifrån. Nej Bosch ska det vara och den är bra till det mesta.(Y)

  • LillaJa 24 december 2007

    Jag har ochså en Braun...den har det mesta man behöver (när det gäller "liten" köksmaskin).
    Rivskivor, kniv att hacka med, visp..... mm. (Y)
    Sen har jag en stor Bosch...för stora degar, att stoppa korv med och att mala kött med.
    Med dessa maskiner är "jag" helnöjd. Mycke därför att det alltid fiins dela att få, och servicen perfekt. (min Bosch köpte jag på tidigt 70-tal....och den lilla Braun fick jag i julklapp av min mamma julen -1981) alltså har bägge några år på nacken. :) (Y)

    JULAFTON..........ha det så härligt. (L)

  • evaldo 25 december 2007

    Sen har jag en hand-elvisp Braun med mixertillsatts där man kan mixa och hacka lök med och annat smått. Den är smidig då man behöver till lite mindre saker.

  • tilda 4 januari 2008

    Jag har en gammal philips från tidigt 90-tal.(Mixamat tror jag den heter) Jättebra med rivskivor, passertillsats, köttkvarn,mixer och degbunke för en 0,5 liters deg. Den har jag klarat mig bra med. När jag vill göra en större deg så slår jag ihop den för hand.

  • tilda 4 januari 2008

    Det gick sönder några grejor till min maskin för något år sedan, men då hittade jag en likadan på tradera som jag köpte billigt som reservdelsmaskin.(Y)

  • Lena 4 januari 2008

    Jag har en philips funkar kanon bra(Y)

  • LillaJa 6 januari 2008

    Tillberga....hittade du någon makin på REAN ???
    Om ja ...vad blev det ?

  • Lilljeppe 6 januari 2008

    Jag är också nyfiken på vad det blev:) Vill gärna veta om det var ett bra köp dessutom. Är lite sugen själv på att köpa en.
    Lilljeppe

  • monac 11 januari 2008

    braun elektronic, hur gammal som helst.(nåja,runt 10 år vart fall)...den har rivit 100-tals kilo rotsaker & krossat massor av frysta bär.Ganska omildbehandlad!:D motorn verkar hur stark som helst. Satsa på ett bra märke & såklart gärna rea!
    lycka till.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.