Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hjälp mig med alla hjärtans dag!

  • Sashuk 13 februari 2010

    Hej!
    Behöver lite hjälp med ett recept. Vill baka en tårta som inte är så stor, men god och passar till alla hjärtans dag. Har letat efter recept men hittar inget passande!
    Så om ni har har några bra tips så... ja undrar jag om jag kan få något av dem:)
    Glad alla hjärtans dag! ♥♥♥

  • Gnurf 13 februari 2010

    Du kan kanske göra en Rulltårta och använda den till Alla Hjärtans bakelser!?? Då kan du ju göra precis så många bakelser som behövs och spara resten av rulltårtan till vanligt fika någon annan dag. Vaniljkräm och jordgubbs- eller hallonsylt tror jag blir bra smaksättning...:)

    Dekorera med chokladhjärtan och gelehjärtan från plockgodishyllan...kanske...!?? :)

    Glad Hjärtedag till dig oxå (Y)

  • Mistys 13 februari 2010

    Jag gjord bakelser ett år till allahjärtansdag. En sockerkaka i en ugnsform. Tog ut hjärtan med pepparkaksformen.Ca 2-3 st/ bakelse beroende på höjd. Valfri fyllning,grädde,röda gelehjärtan och hjärt format strössel. Hjärtligt så det förslår (L)

  • Sashuk 13 februari 2010

    tack för tipset med rulltårtan, det blir säkert gott!!!!:p

  • Sashuk 13 februari 2010

    Sockerkakan är nog bra det oxå, tack för tipset!
    (Y)

  • margitkallgren 13 februari 2010

    Jag föreslår Apelsinhjärtekaka eller Hallonhjärtan från mina recept.
    Vänlig hälsning på Alla hjärtans dag.

  • Sashuk 13 februari 2010

    Åh, det låter gott det med! tack för tipset, ska kolla där!:)

  • cissi38 13 februari 2010

    (Y)(Y)En rulltårtebit med en klick grädde på och en klyfta clementin

  • Najica 13 februari 2010

    Satt också och tänkte på detta :D Dock vill jag unvika göra något allt för vanligt, men ändån något som är lätt och relativt billigt... Tack i förväg (H)

  • Sashuk 13 februari 2010

    :DJa, det går det med! Tack cissi38!

  • Sashuk 13 februari 2010

    Varsågod!!!!:) eller vem sa du tack till? hihi:o

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.