Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

HJÄLP TILL NYÅR

  • 16 december 2004

    Hallå!Jag och min vänninna ska ha nyårsfest för ca 14 pers. Vi skulle vilja göra en gryta för enkelhetens skull. Är den nån som har ett bra recept på nån som är i stil med flygande Jakob fanns modernare.....gärna thai. Bra om det är kyckling eller fläskfilé

  • 16 december 2004

    Jag brukar göra en gryta till nyår när jag har många gäster och det är bara att utöka ingredienserna efter hur många gäster som kommer:Grunden:3 dl grädde2 msk japansk soja1 msk Dijonsenapfärska champinjoner fläskfiléKoka upp grädden tillsammans med sojan och senapen, skiva i champinjonerna, låt småputtra medans du skivar fläskfilén och steker den lätt med lite peppar (sältan får du från sojan)....Låt grytan sjuda ca 20 minuter och servera den med kokt, pressad potatis och en sallad.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.