Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hjorthornssalt i drömmar

  • acsjoberg 1 november 2008

    Hej,

    Jag har en liten fraga som jag undrar om nagon kan hjälpa mig med. Jag bor för tillfället utomlands och kan inte fa tag i hjorthornssalt. Kan jag byta ut det mot vanligt bakpulver när jag bakar drömmar?

  • sivan52 1 november 2008

    Jag hittade ett recept på kokaihop.se som heter Drömmar årgång 1957 där skulle det vara bakpulver i. Men om kakorna blir annorlunda vågar jag inte svar på.
    Hoppas du lyckas med dom.

  • Roskerstin 1 november 2008

    Tror att du kan byta till bikarbonat i stället, hittade ett recept på bondkakor på recepten.se med bikarbonat i. Och de blir ju väldigt möra. Hoppas det funkar.

  • Roskerstin 1 november 2008

    Hittade denna länk med recept på drömmar, där du ser de olika alternativen för jäsmedel.
    http://www.radium.se/Nils/mat/forumrecept/drommar.htm

  • ikah 1 november 2008

    Visst kan du byta ut hjorthornssaltet mot bakpulver men drömmarna blir inte lika spröda utan mera som småkakor.(Y):)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.