Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur är eran matbudget per månad

  • jas65 7 november 2009

    Hur mycket lägger ni på mat, chips och snack inkl pizza och andra färdiga rätter
    per månad?

    Hur många ingår i hushållet?

    Vi är två vuxna och ett barn och handlar mat för ca 2-3 tusen per månad.

    Mvh
    Anders

  • anluk 7 november 2009

    Vi är 2 vuxna och 2 barn i åldrarna 11 och 14 + 2 katter. Minst 4000 tror jag nog matkontot hamnar på.... Fast då har jag ju hygienartiklar och sånt inräknat där med.

  • asasto 7 november 2009

    Om man räknar bort hygienartiklar och bara ränar maten hamnar jag på runt 500-700kr/månad och jag bor ensam.

    Jag trodde jag använde mer pengar til mat men jag har fört upp allt jag handlat sedan augusti i ett budgetprogram i datorn och jag ligger runt denna summa varje månad.

    Jag handlar dock inte halvfabrikat och färdigrätter utan gör det mesta från grunden, jag kollar igenom skåp, kyl, frys ofta och använder upp det som måste ätas upp ganska snart = jag behöver sällan slänga någon mat för att den blivit för gammal. Jag odlar lite egna grönsaker + plockar svamp och ogräs (jag har förvälld kirskål från våren i frysen). +Kött, fisk och liknande köper jag inte så ofta, jag brukar köpa när det är specialerbjudanden och sedan frysa in i portionsbitar. +Jag äter matlåda på jobb/skola så jag äter inte ute.

  • maria_wijk 7 november 2009

    Vår hushållsbudget (för två vuxna och varannanhelgsungdom) är nog väldigt låg jämfört med många andras, storhandlar 1ggr/månad för ca 1500 och kompletteringshandlar färskvaror för ca 1000. Då ingår även sånt som toalettpapper, diskmedel, tvättmedel, schampoo osv vid storhandlingen.

    Ett litet obs. jag hade nog inte kunnat hålla matkontot så lågt om jag inte hade egen köksträdgård och inte utnyttjade skogens resurser (svamp, bär).

  • JennyV 7 november 2009

    Vi är två vuxna och tre barn (1,2 och 5 år) och vi gör slut på ca 4000-4500 kr /månaden.
    Men då är allt inräknat; hygienartiklar, blöjor, välling m.m

  • Gnurf 7 november 2009

    Kring 1300 pix går det för mig inklusive tvättmedel, tandkräm osv. Men då är jag en aktiv styrketränande man på 107kg svällande muskler :o som nog drar i mig åtminstone dubbla proteinmängden mot en mer normal människa. Kommer billigt undan tack vare att jag ALDRIG köper halvfabrikat, lagar all mat från grunden, storhandlar kött/fisk/fågel när kursen ligger rätt, fyller frysen med rotfrukter/grönsaker och bakar allt mitt Matbröd själv...(Y)

  • Erajscha 7 november 2009

    Jag storhandlar en gång i månaden och det går på strax under 3000. Då ingår också kattmat,kattsand, hushållspapper, shampo etc.

    Vi är två vuxna, en 12-åring varannan vecka och två katter.

  • Buspippi 7 november 2009

    Vi är två vuxna och en 2 åring. Jag har ine riktigt koll. Jag har ingen ordentlig månadsbudget som vi följer men vi gör av med 2000 till 3000 i månaden. Jag lagar i stort sätt allt från grunden men ibland kostar vi på oss att gå ut och äta.

  • boz1965 7 november 2009

    Skrivet av jas65 den 7 nov 2009

    Hur mycket lägger ni på mat, chips och snack inkl pizza och andra färdiga rätter
    per månad?

    Hur många ingår i hushållet?

    Vi är två vuxna och ett barn och handlar mat för ca 2-3 tusen per månad.

    Mvh
    Anders


    Äääähh??? Matbudget? Vaede? :D

  • Gnurf 7 november 2009

    Matbudget är ett sk sammansatt ord bestående av orden Mat respektive Budget...;

    Mat
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Mat

    Budget
    http://sv.wikipedia.org/wiki/Budget

    Kombinerar man de båda orden får man ett alldeles nytt ord....(Y)


    Skrivet av boz1965 den 7 nov 2009
    Äääähh??? Matbudget? Vaede? :D

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.