Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur får man enklast upp ett tappat ägg?

  • safir74 24 maj 2011

    Skulle just till att slänga ihop pannkakssmet när ett ägg rullar ner från bänken.{angry-annoyed} Så nu vill jag gärna ha bra tips på hur man enklast får upp detta kladdiga ägg från mitt nyskurade golv :)

  • Lenkan 24 maj 2011

    Hushållspapper och eftertorka med trasa?

  • The_mama97mia 24 maj 2011

    haha, på med brännaren, sen har du ett stekt ägg enkelt att ta upp!
    Nejvars, skojar bara - jag har nog gjort detta med men tar upp med vanlig disktrasa ev kombinerat med hushållspapper...

  • safir74 24 maj 2011

    Haha, jo jag brukar använda hushållspapper men jag tänkte ifall det fanns något fiffigare tips att få upp ett rått ägg {curl-lip}

  • enaw 24 maj 2011

    gummiskrapa och skyffel :)
    jag har en gummiskrapa typ fönsterskrapa som bara används på diskbänken och till sådana olyckor med halvrinnande saker (och diskar den förstås grundligt efter att ha använt den på golvet).

  • DoctorWho 24 maj 2011

    Använd en stekspade (helst av metall), dra den längsmed golvet under ägget och ös upp lite i taget direkt i papperskorgen. Jag skulle göra marängtårta och stjälpte ut fyra äggvitor, då tipsade mamma om stekspaden. Det funkade!

  • The_mama97mia 24 maj 2011

    eller vänta tills det stelnat av sig självt - moahaha...
    Märk ut platsen för olyckan så att alla går runt den...

  • mullemek 24 maj 2011

    Jag använder en bredspackel och gummiskrapa, det fungerar bra

  • The_mama97mia 24 maj 2011

    Något som är mycket mycket svårare är hur man får upp humöret när man tappat det, tips någon?
    Nej förlåt mig, kunde inte låta bli att skoja...

  • safir74 24 maj 2011

    Skrivet av mama97mia den 24 maj 2011

    eller vänta tills det stelnat av sig självt - moahaha...
    Märk ut platsen för olyckan så att alla går runt den...


    Haha dessvärre råkar jag att kliva i sånt som råkat hamnat på golvet så nej ingen bra idé ;)

  • safir74 24 maj 2011

    Skrivet av Transporter den 24 maj 2011

    Använd en stekspade (helst av metall), dra den längsmed golvet under ägget och ös upp lite i taget direkt i papperskorgen. Jag skulle göra marängtårta och stjälpte ut fyra äggvitor, då tipsade mamma om stekspaden. Det funkade!


    Ah, detta ska jag testa nästa gång ett ägg åker i golvet {highfive}

  • Fiaby 24 maj 2011

    Ropar på katten, finfint för pälsen;)

  • boz1965 24 maj 2011

    Ta det värsta med hushållspapper och eftertorka med mikrofibertrasa så blir det helt rent.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.