Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur "gömma" svamp i maten?

  • Vetebullen 24 mars 2011

    Du kan köpa svamp i butiken t.ex shitake svampen som är mycket god och torka den på tidningspapper hemma tills den är snustorr.
    Sen mortlar du den till pulver. Sen finns det inget att pilla bort i maten :D:D

  • The_mama97mia 24 mars 2011

    Skrivet av Erajscha den 23 mar 2011

    Jag tror inte på att luras. Han får väl strunta i att äta såsen då.


    Jag är böjd att hålla med.
    Jag kan förstå att en del inte gillar konsistens på viss svamp, men oftast beror det på att de är svårt drabbade av burkchampinjoner....

    Om du absolut vill att han ska lära sig äta och tycka om svamp så skulle jag steka kantareller o krydda o bara be honom kanske med blindfold... bara tala om vad det smakar..

    Mina ungar vägrar äta svamp om dom ser den, men har börjat närma sig just kantarellerna, för det luktar så gott när jag steker dom!

  • KimOfDrac 24 mars 2011

    Testade svampbuljongtärning i grytan idag men usch vad obehagligt det var när jag upptäckte att den inte lösts upp!!!!
    Jag bet ner i den :S

    Fattar inte varför det blev så. Som tur var fick sambon ingen sån bit.

  • KimOfDrac 24 mars 2011

    Skrivet av mama97mia den 24 mar 2011

    Skrivet av Erajscha den 23 mar 2011

    Jag tror inte på att luras. Han får väl strunta i att äta såsen då.


    Jag är böjd att hålla med.
    Jag kan förstå att en del inte gillar konsistens på viss svamp, men oftast beror det på att de är svårt drabbade av burkchampinjoner....

    Om du absolut vill att han ska lära sig äta och tycka om svamp så skulle jag steka kantareller o krydda o bara be honom kanske med blindfold... bara tala om vad det smakar..

    Mina ungar vägrar äta svamp om dom ser den, men har börjat närma sig just kantarellerna, för det luktar så gott när jag steker dom!


    Hade gärna provat blindfold, men han skulle vägra direkt. Han stoppar INGENTING i munnen som han inte vet vad det är :/

  • KimOfDrac 24 mars 2011

    Skrivet av Erajscha den 23 mar 2011

    Jag tror inte på att luras. Han får väl strunta i att äta såsen då.


    Fast gör jag gryta är det svårt :/

  • FruAst 24 mars 2011

    Jobba på ett annat plan, du får uppfostra honom till att smaka på allt!

  • KimOfDrac 24 mars 2011

    Skrivet av FruAst den 24 mar 2011

    Jobba på ett annat plan, du får uppfostra honom till att smaka på allt!


    Hur gör jag det med en vuxen karl? xD

  • Cassiopeya 24 mars 2011

    Har varit i samma sits, och det visade sig att mycket "jag-gillar-inte" var inbillning. Nuförtiden äter sambon det mesta :D Testa en sak i taget, liten mängd först. Lycka till!

  • jash 25 mars 2011

    fick ilurad min pojkvän svamp genom att gömma den i skinkpaj. konsistensen är ungefär samma (som skinka, lök m.m.) ... lycka till!

  • [email protected] 29 mars 2011

    Skrivet av Kimona den 24 mar 2011

    Testade svampbuljongtärning i grytan idag men usch vad obehagligt det var när jag upptäckte att den inte lösts upp!!!!
    Jag bet ner i den :S

    Fattar inte varför det blev så. Som tur var fick sambon ingen sån bit.


    Svampbuljongtärning? Har aldrig någonsin ens hört talas om det. Sedan att folk fortfarande använder buljong i träningsform är för mig en gåta.

  • KimOfDrac 29 mars 2011

    Skrivet av [email protected] den 29 mar 2011

    Skrivet av Kimona den 24 mar 2011

    Testade svampbuljongtärning i grytan idag men usch vad obehagligt det var när jag upptäckte att den inte lösts upp!!!!
    Jag bet ner i den :S

    Fattar inte varför det blev så. Som tur var fick sambon ingen sån bit.


    Svampbuljongtärning? Har aldrig någonsin ens hört talas om det. Sedan att folk fortfarande använder buljong i träningsform är för mig en gåta.


    Hade gärna köpt fond men den kostar 3ggr så mycket

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.