Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur håller ni kökskniven? - Undersökning!

  • Pinchgrip 21 januari 2014

    Hejsan Matklubben!

    Vi är tre studenter som har fått en idé om att ta fram ett extra gummigrepp att sätta på köksknivar. Syftet skulle vara att minska det skav vi upplever att man kan få om man greppar kniven framför handtaget i ett såkallat "pinchgrip"

    Innan vi går vidare vill vi se om behovet finns och har därför gjort en marknadsundersökning som vi hoppas att ni kan tänka er besvara. Den består av 14 frågor och tar 2 till 3 minuter att göra.

    Vi hoppas att vi inte bryter mot några regler genom att posta detta men vi hittade inget i FAQ om det.

    Länk till enkäten:

    docs.google.com/forms/d/1ommMY7MGB-JDyRHLVuC7...

    Det finns ett övrigtfält i enkäten men kommentera gärna i tråden också =)

    Med vänliga hälsningar
    Axel, Maria och Hannes

  • Saranna 21 januari 2014

    Halloj! Er link fungerar dessvärre inte, det kan vara svårt att få svar om man endast kommer till en sida var det står att filen inte existerar.. :P

  • Pinchgrip 22 januari 2014

    Tyckte väl att det var lite väl svag respons!
    Tack!

    Här kommer länken:
    https://docs.google.com/forms/d/1ommMY7MGB-JDyRHLVuC7I6XH1gu8tjL7Cg5YHAIosFw/viewform

  • boz1965 22 januari 2014

    Som jag skrev i enkäten så känner jag inget behov av en sådan "tillsats" på kniven då jag med största sannolikhet skulle uppleva att den sitter ivägen. Som yrkeskock har jag utvecklat den s.k. "kockvalken" som fungerar som ett naturligt skydd mot just det som er grej ska åstadkomma så jag känner personligen inte att jag har nåt behov av den. Men det kanske kan vara en bra grej för hemmakocken som har lite känsligare hud på fingrarna. Lycka till! :)

  • Pinchgrip 22 januari 2014

    Hej Boz,

    Tack för inlägget och bra input!
    Det är lite så vi funderar just nu, att rikta oss till hemmakockar och hobbykockar. Men vi funderade på restaurangindustrin också så "kockvalken" var nyttig att känna till!

  • Okänd 22 januari 2014

    Kolla in www.bradieter.se!

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.