Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur komponera en trerätters?

  • frucaos 28 april 2008

    Vad ska man tänka på? Om jag vill ha pilgrimsmusslor till förrätt - bör jag då ha fisk som huvudrätt - eller ska jag hålla mig borta från fisk?
    Det är 4 år sen gubben friade i morgon och jag tänkte anstränga mig lite och överraska honom. (L)Har pilgrimsmusslor i frysen och ett recept jag är sugen på att prova, men vad ska jag satsa på till huvudrätt? Efterrätt kan jag nog komma på nåt... Det finns ju så vansinnigt mycket gott att välja på!

  • anluk 28 april 2008

    Jag hade nog satsat på kyckling till förrätt. Finns mängder av härliga recept här på sidan.

  • Heisjo 28 april 2008

    Jag tycker man kan kombinera lite olika. Det man bör tänka på är att inte alla 3 rätterna är "tunga", för då blir man jättemätt och uppskattar inte maten så mycket.

    Om jag skulle välja så hade jag inte haft fisk till huvudrätt utan hellre kött eller en gryta.
    Sedan något lätt till efterrätt, kanske ett grillat fruktspett doppat i ananas och kokos med lite glass:)

    Lycka till(Y)

  • frucaos 28 april 2008

    Vad tror ni om räkcoctail med halstrad pilgrimsmussla till förrätt, fläskfilé till huvudrätt och en frisk sorbet till efterrätt?
    Funderar på fläskfilé baconbus - den verkar vara omtyckt, och vi har inte provat den.
    Sorbet borde jag kunna fixa med glassmaskinen - om jag lyckas klura ut hur den funkar... hehe.:p
    Annars får jag väl röra för hand. Blir nog hallon - personligen skulle jag vilja ha mango, men vet att gubben inte är lika förtjust i denna ädla frukt som jag - och hallon har vi dessutom gott om i frysen! Det gör ju inget - fläskfilé är inte billigt i detta land...:'(

  • Wombat04 28 april 2008

    Frucaos, kiwisorbet är ju också jättegott och läckert till hallonsås!

  • frucaos 28 april 2008

    Skrivet av Wombat04 den 28 apr 2008

    Frucaos, kiwisorbet är ju också jättegott och läckert till hallonsås!


    Det lät smarrigt! Får se om jag kan hitta ett recept på det. Det är dåligt med sorbet-recept här i alla fall.

  • frucaos 28 april 2008

    Skrivet av frucaos den 28 apr 2008

    Vad ska man tänka på? Om jag vill ha pilgrimsmusslor till förrätt - bör jag då ha fisk som huvudrätt - eller ska jag hålla mig borta från fisk?
    Det är 4 år sen gubben friade i morgon och jag tänkte anstränga mig lite och överraska honom. (L)Har pilgrimsmusslor i frysen och ett recept jag är sugen på att prova, men vad ska jag satsa på till huvudrätt? Efterrätt kan jag nog komma på nåt... Det finns ju så vansinnigt mycket gott att välja på!


    Hm - på onsdag är det visst. Bra, då har jag en dag till på mig!:p(L)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.