Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur långt på förhand kan man göra smörgåstårta?

  • matnjutaren 18 juni 2008

    Kom att tänka på en annan sak om plastfolien nu. :)
    Gör som pizzabagaren gör. :) Blöt den och lägg på efter ett litet "skak". (Y)

  • monac 18 juni 2008

    Skrivet av matnjutaren den 17 jun 2008

    glömde skriva..:)
    Lägg plastfolieni frysen en stund innan du ska använda den, så "lugnar" den sig, betydligt! :D(Y)



    ska oxå pröva det....den jag har hemma nu har jag hotat med soprummet men det har inte hjälpt...den gav mig en stor reva på handleden som svar på repliken/hotet!:'(

    //Monac.

  • marwis 18 juni 2008

    Fick en superbra julklapp av min pappa. Den sätter man fast i kartongen till plasten och så skär man av plasten med hjälp av en "grej" som man drar. Svårt att förklara, men det gör i alla fall så att det är lätt att ta en bit som är slät när den ska läggas på där du vill ha den. (Y)

  • marwis 18 juni 2008

    Nu bytte tråden "spår". Jag är övertygad om att det går bra att lägga ihop tårtan på fredag bara den står kallt!!

  • AgnetaSchmitt 5 maj 2017

    Hej! Kan tala om att jag brukar göra smörgåstårtan klar utan garnering. Sedan fryser jag in den och tar ut den dagen innan jag skall servera den. Först då dekorerar jag den med ägg, sallad etc. Det går UTMÄRKt!!

  • walterego 5 maj 2017

    Härliga tips Du fått. Vill dock varna för att göra en "saftig" smörgåstårta för tidigt.
    Dygnet före är helt Ok, men 2 dagar före är risken att den blir alltför saftig dvs. kletig. Risken är att den "sjunker ihop".
    Mitt tips: Förbered alla ingredienser på fredagen vilket gör lördagen till ett lätt arbete inför serveringen på söndag.
    Lycka till!

  • salsa 27 juli 2017

    Jag gör hela tårtan klar dageninna ,plastar in och in i kylen. Inga problem medtaskiga grönsaker.Blir det mycket tårta över plockar jag bort garneringen och fryser in i lagom stora bitar.Funkar bra hemma vid köksbordet.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.