Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur lyckas jag med pepparkakshuset?

  • 11 november 2000

    Hur lyckas jag med pepparkakshuset?Efter otaliga fösök slutar det oftast med att delarna ligger i en hög varvade med linser, glasyr och sirap, som förgäves använts för att fösök att få lite stadga i det hela.

  • 12 november 2000

    Har inget bra svar på just det men göt du pepparkakshus med barn rekommenderar jag att du använder sockerglasyr eller smält choklad att sätta ihop det med, det är skonsammare för barns fingrar än sält socker. Dessutom smakar det bättre!

  • 14 november 2000

    Hej.Vi använder alltid smält socker till att sätta ihop huset med. Vi vuxna sätter ihop huset för sockret blir MYCKET VARMT och sedan låter vi barnen dekorera med glasyr och godis. Sockret svalnar i och för sig väldigt snabbt ochså, så du behöver nog värma det ett par gånger under hopsättningen. Det ska vara ganska tunnflytande för att du ska få ihop huset. Blir det för tjockt är det kallt och då fäster det dåligt. Dekorera sedan skarvarna med glasyr.Lycka till/Annette

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.