Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

Hur ska kyckling lukta?

  • Snurran 3 juli 2010

    Vi äter väldigt sällan kyckling i vår familj. Idag tänkte vi göra kycklingspett av kycklinglårfilé (från Coop, om det nu spelar någon roll?). När jag öppnade paketet luktade det rätt illa, typ prutt :s

    Bäst före datum är imorgon, men eftersom det luktar så pass illa misstänker jag att den blivit dålig ändå. Någon med lite mer erfarenhet av kyckling som kanske kan tala om hur den borde lukta och om det är normalt att det luktar så illa?

  • Herr_Falukropp 3 juli 2010

    När man packar kött eller fågel kan det ibland komma en lite oangenäm doft direkt när man öppnar paketet men den ska försvinna ganska snabbt. Kommer lukten från själva köttet trots att det har fått "lufta sig" en stund finns det risk att köttet inte är helt bra. Då hade jag nog gått tillbaka till butiken med det.

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.