Vi använder cookies för att ge dig en bättre upplevelse. Om cookies på Matklubben.    Jag förstår

hur skiva skinkstek

  • b97jenan 8 juli 2008

    Jag köpte en hel skinkstek som jag tänkte skiva o steka. Spelar det någon roll på vilket håll man skivar den (mot eller med fibertrådarna)?

  • zonale 8 juli 2008

    Jag skär allt mitt kött så att jag skär av köttfibrerna. Är det det du kallar mot tro?? :)

  • The_mama97mia 8 juli 2008

    jag har lärt mig att man ska skära på ett visst sätt, inte längsmed utan tvärt av....

  • Nettie 8 juli 2008

    Vad jag har lärt mig skär man tvärsöver inte längsmed köttstycket

  • zudette 8 juli 2008

    Skär man inte av köttfibrerna blir köttet segt och otroligt trist att äta - så jag säger precis som de andra - skär mot/av köttfibrerna!

  • bernit 8 juli 2008

    Man skär alltid tvärs fiberriktningen!!!

    /BÅ :p

  • b97jenan 10 juli 2008

    Tack för alla svar! Vet inte riktigt vilket håll jag skar på till sist men otroligt segt blev det, så kanske det var fel håll. Däremot gjorde jag ganska små bitar av ena halvan som jag dagen efter marinerade och stekte på ganska hög värme (tänkte gjort grillspett, men hade inga spett) och de blev supergoda :)

Lägg till recept

Vill du lägga in recept rekommenderar vi att du gör det på vår systersajt myTaste.se.

Vill du fortsätta göra det direkt på Matklubben hänvisar vi till gamla versionen av Matklubben som du hittar här.